fredag 22 juli 2011

Sommarintervju med Mark Owuya

Efter ett litet uppehåll kommer här ytterligare en sommarintervju, den här gången med Mark Owuya.

Hur ser upplägget på din somarträning ut? Har du samma upplägg som förra säsongen eller har det ändrats? Var ligger största fokus? Styrka? Kondition? Explosvitet?

Just nu har kört lite olika, dels med DIF, sen själv, sen nu med Toronto.

DIF brukar köra igenom det mesta. Personligen kör jag mycket kondition och nu senast med Toronto har det varit mycket inriktning på skadeförebyggande.

Har du varit på is något redan? Går du på is samtidigt som laget eller kör du lite innan?

Ett par gånger vid utspridda tillfällen, sedan hade vi även camp för någon dag sedan. Nu ska jag på is morgon för ett målvaktsläger.

Hur lång tid tar det för dig att köra in dina skydd så dom känns sköna?

Benskydd, handskar, mask tar 1-2 pass. Kombinat och brallor detsamma om det är samma grejer jag använt innan. Annars beror det på hur de passar mig.
Ett par brallor prövade jag 2 månader och de fungerade fortfarande inte.

Skridskor kan vara helt random. Ibland 2-3 pass, i värre fall längre.


Vad är dina personliga mål inför säsongen?

Att jobba så hårt jag kan varje dag.

Kör du mycket målvaktsfys eller kör du ”bara” med laget?

Laget kör målvaktsfys.

Jobbar du med målvaktstränaren på somaren?

Om det finns möjlighet.

Finns det några detaljer i ditt spel du kommer jobba extra mycket med när ni går på is?

Om det är något speciellt vet jag inte riktigt än faktiskt. Det är väl att jobba på allt som vanligt. Men ofta när jag går på is i början kan jag köra lite balans för att få tillbaka lite känsla.

Vill du vara på is hela sommaren eller är det skönt med ett uppehåll under sommaren?

Jag brukar inte vara på is mer än 1-2 veckor på sommarn, men det känns varje sommar som att jag gärna vill ha mer och mer is.

Vilken målvakt tror du vinner räddnings % i elitserien säsongen som kommer?

Den frågan är otroligt svår faktiskt, eftersom alla lag inte är helt klara inför säsongen.
Men det känns generellt att det är många bra målvakter i år av de som har kontrakt och att man säkert skulle kunna nämna 10 stycken som eventuellt skulle ha högst %.

Vilket lag vinner SM-Guld?

Djurgården.

Personligen gillar jag Marks sista svar lite extra! :-)

Vill tacka Mark som, ja som vanligt tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar