onsdag 7 september 2011

Vila i frid Stefan Liv

Jag minns vad jag gjorde den dagen Pelle Lindbergh krockade sin porsche och omkom.

Jag gick i skolan, hade en lektion i extra Svenska när min fröken berättade att Pelle Lindbergh krockat och var hjärndöd. Det blev inte så mycket Svenska för mig den lektionen, jag pratade mest om Pelle, vad innebar hjärndöd, kunde han överlva? Skulle han spela hockey igen?

Idag är en sådan dag, jag kommer minnas den här dagen. även nu av en tragisk sorglig anledning...

Stefan Liv och hela hans lag var med i en flygolycka.

Stefan Liv, död...

Tragiskt, lika svårt att fatta som den där novemberdagen 1985 då jag tio år gammal skulle ta in att en av mina idoler inte skulle spela mer hockey.

Mina tankar går oavkortat till Stefans fru och och två söner.

Vila i frid Stefan.


Vi ses i nangijala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar