måndag 15 oktober 2012

Gästblogg av Valentina Lizana

Dags för min kollega och gästblogga lite igen!

Jag tycker ju som sagt det är grymt kul att Valle är med och bloggar. Detta trots jobb, familj och hockey. Jag mailade henne en gång och frågade om hon ville vara med och hon nappade direkt. Riktigt kul tycker jag! Roligt få lite inblick bakom kuliserna!

Se upp, här kommer segertåget!

Sitter på mitt kontor nu och tänkte skriva lite till bloggen (som jag tänkte ta över en vacker dag;) ). Mitt kontor är alltså bussen, mitt andra hem. Känner hur hela kroppen gör ont, inte minst lederna. Det kan inte vara direkt hälsosamt för kroppen att stå i mål. Tror inte att någon led i kroppen som är byggd för att gå ner i butterfly eller skridsko-stolpe (SMS). Men med lite massage och ännu mer rörlighetsträning kommer det kännas bättre. Smärta är egentligen ingenting när man får göra det som man älskar mest, att spela hockey!

Förra helgen mötte vi Brynäs och Leksand på hemmaplan och fick med oss 6 poäng. Nu har vi precis varit och hälsat på samma lag på deras hemmaplaner. Två tuffa matcher, men det gick vägen! bagaget är lastat med ytterligare 6 poäng och såhär långt är vi obesegrade i år! Resan hem går mycket fortare när man har maximalt med poäng med sig hem! :)smile

Det är mycket just nu; hockey, jobb, bussresor, möten, EM och inte minst Mariocart-mästerskapen i vårt lag! Där Erika Grahm (vår capten) har visat att hon inte bara är bra på hockey utan att hon är väldigt bra på tv-spel också. Sedan finns det ju dom som inte är lika bra, som jag. Men jag tjuvtränar varje dag och varje natt så jag kommer att överraska många tror jag... (Vinnarskalle!)

Men jag längtar tills på Fredag. Vi ska hyllas innan A-lagets match när dom möter Brynäs. Vår "flagga" ska hissas upp i taket eftersom vi tog SM-Guld 2012. Det blir en stor dag för oss i Modo Dam! Att få uppmärksammas även som damhockeyspelare när det har gått bra, är väldigt viktigt för motivationen.

På lördag tills på måndag har vi EM kval som spelas hemma i Övik, Fjällräven Center. Om vi vinner matcherna får vi åka på EM för klubblag i Schweiz. Tufft och spännande på samma gång. :)smile
Herrlaget går också väldigt bra nu. I en liten hockeystad som Örnsköldsvik känner man det i luften. Även fast det kalla och mörka höstvädret har kommit hit så är känslan väldigt positiv. Så jag hoppas att det fortsätter att gå bra för Modo. Då kommer den här vintern att gå väldigt fort!


// Valentina Lizana, MoDo Dam

Tack Valentina för ytterligare ett inlägg!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar