tisdag 15 november 2011

Lite mer kombinat snack

Efter mitt inlägg med bilder på Viktor Fasth och Gustaf Wesslau spårade ju kombinatdiskussionen ut helt och hållet. Tomas Ros på Aftonbladet tyckte han gjort årets scoop, och har ju sen dess i stort sett sagt att Viktor Fasth är så bra som han är pga sitt kombinat.

Att han hade ett annat förra säsongen verkar inte herr Ros gjort notis om.

Men nu då med facit i hand, när visserligen Markus Svensson med omgjort kombinat kliver in och gör en toppinsats nollar Djurgården i derbyt och räddar 48 skott. MED det nya kombinatet som sagt. Jag frågade Markus själv via mail och fick detta svaret.

Min fråga:

Så jag undrar vad du och Viktor gjort med era kombinat? Är dom mindre? justerade ni dom eller har ni helt nya?

Markus Svar:

De har slimmat ner axlarna och en bit på knädelen till benskydden är borttagen..

Oj, tänk om herr Ros vetat om att även benskydden hade varit lite felaktiga...

Ska bli kul att se två saker i fortsättningen.

1. Kommer Tomas Ros tagga ned snacket om kombinatet? Eller kommer han efter varje mindre bra match av Viktor eller Markus påpeka att dom ju har mindre kombinat?

2. Kommer Lasse Anrell på samma tidning skriva något mer om sitt påstående att Markus Svensson är världens sämsta målvakt? Eller har han fullt sjå att få upp byxorna och få bort dumstruten från ögonen??

När journalister får sina aha upplevelser att det här ska jag skriva om, vilket scoop. Kanske ska dom kolla upp fakta först. Lyssna med folk som är insatta. I dom här fallen med en eller två målvaktstränare?

Som jag sa i mitt föregående inlägg om kombinaten. Självklart gör det skillnad, självklart är det några puckar som studsar axel ut och inte axel in. Men det kanske handlar om 2-5 per säsong. Som absolut kan bli viktiga men också helt betydelselösa.

Både Markus och Viktor är för bra målvakter för att tre cm på axlarna ska störa dom eller göra dom markant sämre. Dom kan ju själva se till vara lika stora för det, genom att stå vadå 2 cm längre ut i målet.

Så Ros och Anrell, gör om gör rätt!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Underbart Tobias att du kommer med fakta! Men så är du målvaktsexpert också!
    Skönt att någon talar om var skåpet skall stå när folk som inte har helheten yttrar sig.


    Fortsätt blogga! / C

    SvaraRadera
  2. Tobias?

    Allt är ju dock inte fakta, men jag tycke rmig ha hyfsad koll på läget i alla fall :-D

    SvaraRadera