onsdag 4 juli 2012

Liten intervju med David Rundblad

Jag tyckte det var länge sedan jag hade en intervju med bloggens speciella backintervjuobjekt David Rundblad. Så jag tänkte det var dags att skicka honom ett mail med lite frågor. Tog 20 minuter så hade jag svar! Imponerande!

Första NHL säsongen avklarad, en rätt händelserik sådan. Hur känns det för dig?

Känns bra, har varit ett riktigt äventyr där borta och det är trots allt min dröm att spela där, så jag njuter varje sekund.

Hur är det att bli trejdad? Vad går det för tankar genom huvudet? Hur kändes det för dig? Var du förbered?

Visst, det var en överraskning men det är sådant som händer väldigt ofta. bara att sätta sig in i situationen och som tur var tog dom hand om mig väl där borta.

Vad har varit den största omställningen från Elitserien till NHL?

Midre rinkar. så spelet i sig blir på så vis snabbare och mer intensivt. snabbare i tanken måste jag vara.

Hur är skillnaden på att spela back i Elitserien mot AHL och NHL?

Som tidigare svar, snabbare i tanken och även att man måste spela som att var pucken än är i zonen så är det en målchans.

Vad har du för målsättning för nästa säsong?

Åka över, göra en bra camp och gå från där.

Att bli bortbytt från Ottawa till Phoenix måste ju ha en fördel i alla fall. Vädret. Eller? :-)

Haha ja, vädret i phx är inget att klaga på.

Hur bra är Oliver-Ekman Larsson? Är det skönt ha en till Svensk i laget?

Riktigt bra är han. spelskicklig och väldigt smart på isen. Ja absolut det är skönt att ha en riktigt bra kompis där.

Vad känner du att du måste förbättra för att få en fast plats i NHL?

Rutin, samt givetvis bli starkare och lite snabbare. det är element som gör att spelet i sig blir bättre för mig.

Kör du sommarträningen själv eller har du hjälp av en PT?

Jag kör med Adam Larsson och Tim Erixon med en tränare här i Skellefteå.

Som jag sa så var David grymt snabb på att svara så jag var tvungen att påpeka det för honom.

Ha ha ha! Rekord i snabbt svar! Tack för att du ställde upp himla snällt!

alltid på hugget, haha! det är lugnt


Jag hoppas verkligen David får till det nästa säsong och får spela uppe i Phoenix! Han är en grymt rolig spelare att se på! Han var en av mina favoritspelare då han spelade i Skellefteå! Sevärd spelare, en sån som gör det värt betala entren för att se!

Tackar David som tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar