onsdag 8 augusti 2012

Intervju med Skellefteås Markus Svensson

En till målvakt jag tycker det ska bli spännande att följa nästa säsong är Skellefteås Markus Svensson. Markus som aldrig fick en riktig chans att visa upp sig i AIK. Som snudd på fick samma behandling som Tim Sandberg i tvillingklubben Djurgården. En match där allt gick fel och sen inga fler riktiga chanser förens AIK tvingades kasta in honom i derbyt mot Djurgården där han nollade Djurgården trots 40+ skott och gjorde en grym match.

I vinter får vi se honom tampas med Joakim Ericsson i Skellefteå. Ska bli spännande! Här kommer en liten intervju med Markus.

Markus började med att skriva.

Hallå Niklas och tack så mycket! :) hoppas att du har en bra sommar och ursäkta att det tog lite tid för mig att svara.

Det han tackade för var mitt grattis till kontraktet med Skellefteå. Sen ber han om ursäkt det dröjt ett tag. Ödmjukheten jag pekar på att hockeyspelare har och som jag gillar!

Nu när du byter klubb och målvaktstränare tror du det kan bli problem? Att du behöver ändra ditt spel? Dels med ny mv-tränare men också nytt lag och nytt försvarsspel?

Jag har lärt mig väldigt mycket från alla målvaktstränare som jag har fått jobba med och ser fram emot att jobba med Holm.

Hur ser du tillbaka på din tid i AIK nu? Det började ju väldigt tufft och sen fick du aldrig riktigt chansen tycker jag. Hur känner du?

Jag tycker att det var en lärorik säsong för mig, både som målvakt och människa. Jag hade en tuff start på säsongen och fick jobba mig tillbaka. Hade såklart hoppats på att spela mer, men jag är tacksam över att jag fick chansen där.

Hur trivs du i/med Skellefteå än så länge? Har du hunnit köra något med laget ännu?

Jag har blivit mottagen på ett väldigt bra sätt och har tränat med laget under maj och juni så det känns bra.

Vad har du för personlig målsättning med säsongen?

Jag vill utvecklas och etablera mig mer i ligan.

Vad känner du att du behöver jobba extra med under försäsongen på is? Några detaljer i spelet du vill slipa extra på?

Jag har lagt en stor vikt i att jobba explosivare med fysen i sommar. Jag vill fortsätta att arbeta konsekvent på isen och spela enkelt.

Tränar ni i Skellefteå fys med laget eller på egen hand? Tränar du och Jocke något med målvaktstränaren på sommaren?

Vi har haft explosivare pass samt kört en del yoga, squash och taekwondo.

Vad blir det för utrustning denna säsong? Kör du vidare med Bauer eller blir det nytt märke?

Jag byter till Reebok.

Vem målar din mask och hur inblandad är du i motiv valet?

David Gunnarsson målar till mig och han har fått ganska fria tyglar.

Hur tror du topp tre i målvaktsligans räddningsprocent kommer se ut?

det vet vi i mars.

Jag tror ju Jocke Ericsson blir Skellefteås etta i vinter men att Markus kommer få ett gäng matcher. Gör Jocke ett bra jobb finns ju chansen han får kontrakt med Phliadelphia och kanske stucker över efter säsongen. Då tror jag det finns stora chanser Markus är mer än redo ta över som etta i Skellefteå!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar