onsdag 15 augusti 2012

Robin Rahm har debuterat

Så gjorde då Elitseriens mest omtalade målvakt på försäsongen Robin Rahm debut för sitt Brynäs. Av allt jag läst så har jag förstått han gjorde en mycket stabil match även om han inte hade så mycket att göra med 15 skott och ett insläppt.

Jag tror ju Robin kommer göra en bra säsong och absolut utmana Johan Holmqvist om vem som ska spela. Riktigt roligt för Robin vara igång igen. Visst att han missat två år. Men han har ju tränat under tiden. Kanske inte så mycket is, men fysiken har ju hållits under trim. Samt att han är en duktig teknisk målvakt och jag tror inte det är så svårt hitta tillbaka! Det handlar om att få tillbaka timeing och matchtempo men det tror jag inte tar så lång tid! Något första matchen skvallrar lite om!

Även om han garanterat kommer få svara på dopingfrågan en hel massa gånger i vinter och få höra en massa från motspelare och motståndarpåublik. Dock verkar han dels förberedd på det och mentalt redo. Jag tror inte det kommer bli ett problem.

Killen har ju sonat sitt övertramp, tagit sitt straff. Jag är ju för en andra chans!

Dock kan jag förstå att andra idrottsmän är mindre förlåtande. Dom kämpar försäsong efter försäsong och säsong efter säsong utan att ta till förbjudna hjälpmedel. Så klart att det svider då andra gör det!

Ska blir roligt och spännande att följa Robin i vinter.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar