måndag 22 oktober 2012

Höstintervju med HV71:s Elias Fälth

Idag har jag vunnit en tävling! På twitter. ELias Fälth i HV71, för övrigt rolig att följa på just Twitter. Men han efterlös en maträtt att ha som pregame måltid och jag tipsade om min grymma vitlöks/chilipesto pasta med kyckling och bacon. Stabilt!

Tänkte jag skulle ta och köra av sommarintervjun jag gjorde med Elias, trots det nu blivit höst. DÅ Elias just kommit till HV från Luleå är svaren lite blandade.

Hur mycket jobbar ni backar i HV ihop med målvakterna på och utanför isen för att styra upp och bestämma hur erat försvar ska spelas?

Försvaret styr tränaren upp, mindre detaljer runt kassen osv arbetar vi (back/målvakt) fram och tillbaka med tillsammans under säsongens gång.

Är målvaktstränaren inblandad i jobbet kring försvarspelet också?

Ja, det är han löpande kring olika detaljer!

Vad tror du om det nya förslaget med bakåflyttat mållinje?

Inte en aning, hade dock hellre sett dom göra rinkarna mindre...

Hur tror du det påverkar dig som back?

Det blir ju annorlunda för oss alla, men får nog återkomma i denna fråga efter jag har fått testa på.

Vilken är den bästa målvakt du spelat ihop med?

Stefan Liv (i landslaget)

Har ni i HV förutbestämda "varianter" hur målvakten ska stoppa och spela pucken vid dumpins?

Nej, det har vi inte!

Vem är HV:s mest fåfänga spelare? Motivera gärna.

Finns flera kandidater i vårt välvårdade gäng. Känns som vi håller bra klass rakt igenom :)smile

Vem är slarvigast i HV? Motivera gärna

Ingen har stuckit ut än så länge...

Vem är den största prylgalningen med utrustning och klubbor? Motivera gärna.

Inte märkt av än, men Herr Jan Sandström i Luleå är i en klass för sig gällandes nya klubbor :)smile (och han byter och testar nytt mer än gärna)!

Vilka förändringar tycker du skulle till i Svensk hockey? Regler eller serieindelningar eller liknande?

Inte en susning, men känns väl dock rätt bra och intressant som vi har det?

Vilken målvakt i Elitserien är svårast att göra mål på?

Hugget som stucket mellan dom flesta då dagsformen avgör rätt mycket.

Vilka målvakter snackar mest och försöker med trashtalk?

Tror faktiskt inte jag har hört ett enda ord från någon keeper över huvud taget under mina två år i elitserien.

Vilken forward är jobbigast möte i sarghörnet och varför?

Ojoj, får nog säga Sebastian Enterfeldt! Galet stark i kroppen, grym balans, intensiv och tjurig :)smile

Tackar Elias som tog sig tid svara på frågorna!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar