söndag 28 oktober 2012

Min första riksseriematch

Idag har jag haft med mig min lilla dotter Emilia och sett AIK - Modo i Ritorps ishall. Min första Riksserie match live. En helt okey match med en del nerv i slutet. Lite trist att min bloggkollega Valentina Lizana var sjuk och bara stod en period.

Jag misstänkte att något inte stod rätt till, hon såg lite slö och energinivån såg låg ut. Trist! Hade varit kul se henne på topp. men det kommer fler tillfällen.

AIK såg riktigt bra ut, roligt då jag känner en av deras coacher, Lasse Billing som också är en av våra SHI instruktörer.

En som däremot imponerade på mig och som gjort det förut då jag haft henne i Distriktslaget, nämnligen Minatsu Murase. Hon gjorde en riktigt bra match!

Spelar med ett stort lugn och med pondus. Agerar lugnt och samlat. Ser riktigt lovande ut! Om hon själv vill och satsar på hockeyn tror jag vi har en framtida landslagsmålvakt i Minatsu! Ska bli roligt att följa hennes framfart i rinken! Har ni chansen så gå och kolla på henne spela!

Hade roligt ihop med Emilia på Ritorp och det kan säkert bli fler matcher!


Emilia fick ju en idol i alla fall!

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar