onsdag 31 oktober 2012

Rolig och inspirerande camp!

Måndag och tisdag denna vecka jobbade jag på en av SHI:s målvaktscamper i Tumbas Ishus. Hade två riktigt roliga dagar med en riktigt rolig grupp med tio hungriga målvakter som kämpade på grymt bra och var lyhörda och sugna på att utveckla sitt spel.

På den här campen hade vi två riktigt bra isinstruktörer. Utan att skryta, eller kanske just för att skryta så tror jag det är sällan så mycket kunskap och rutin står på samma is. Denna camp var det Stefan Ladhe och Thomas Magnusson som stod på isen samtliga tolv ispass.

Det är alltid riktigt roligt jobba på camperna. Då det alltid ärkunniga och sköna ledare och instruktörer både på målvaktssidan och utespelarsidan. Men denna camp var det ju extra roligt. När man jobbar två dagar med Stefan och Thomas förvanldas jag snabbt till en tvättsvamp som bara suger åt mig.

Jag lär mig så galet mycket och det är otroligt roligt! Dom har ju varit med ett tag, utan att avslöja alltför mycket så har jag haft både som målvaktstränare då jag spelade. Vilket var några veckor sedan.

Det finns en hel del kunskap, en hel del rutin massor med roliga och sköna storys. Det roliga är också att se hur lika dom ofta tänker. Båda är också väldigt bra på att förmedla och lära ut sina kunskaper! Och som sagt kunskaper finns det massor av!

Så jag hade en extra rolig camp! Jag önskar man kunde jobba med dessa två herrar varje dag! Eller bara vara med och lyssna och lära!


Stefan är ju i stort sett alltid med på våra camper, men att ha förmånen få jobba med dom båda var rätt länge sedan då Thomas har en del att göra på förbundet.

Dock är det alltid roligt jobba på våra camper just för att det finns så mycket kunskap att ta del av. Det är ett riktigt skönt och kunnigt gäng instruktörer vi förfogar över!

Tackar "gubbarna" :) för en rolig camp!!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar