onsdag 27 februari 2013

Intervju med Vancouvers Eddie Läck

En av mina favoriter på andra sidan Atlanten är just nu höftskadade och ny opererade Eddie Läck. Som jag skickade iväg några frågor till som jag nyss fick svar på. Så här kommer frågorna och svaren. Ni som inte redan följer Eddie på twitter, så kan jag verkligen rekommendera er att göra det!

Påverkade Lockouten dig på något sätt denna säsong? Annat upplägg?

Nej jag körde på som vanligt. Hoppades ju in i det sista att det skulle ordna sig:)

Hur har alla rykten om Luongo påverkat dig, om det har det på något vis?

Nej jag har bara krigat på. Funderar inte så mycket på framtiden utan försöker bara göra det basta av dagen som ligger framfor mig.

Vad säger Vancouver till dig? Hur ser framtiden ut?

Just nu sa jobbar jag for att komma tillbaka 100% efter min höftoperation. Tanken ar att jag ska vara med och slåss om en tröja nästa år och där är siktet inställt!

När du spelar NHL 2013, spelar du med Vancouver då? Vem har du i mål? :)

Spelar bara Fifa och Call of Duty. Om jag spelade skulle dock Läcken få chansen haha.

Hur har du utvecklat och förändrat ditt spel sen du åkte från Sverige?

Spelet runt kassen ar helt annorlunda har och det tog det ett tag att bli van vid. Aven blivit mindre aggressiv och försöker stanna i målet mycket längre an vad jag gjorde i Sverige.

Är det någon skillnad på nordamerikanska målvaktstränare och Svenska tycker du?

Nej det ar ganska lika tycker jag:)

Hur jobbar du med fysträningen innan, under och efter säsong?

Har jobbat med min fystränare har i Chicago hela tiden praktiskt taget. Kor sommar program med honom och Vancouver.

Vilka detaljer jobbar du mest med i ditt spel under säsongerna?

Jag jobbar med allt. Försöker inte lämna något åt slumpen utan jobbar med vinklar närspel och allt för att inte glömma något.

Vilka är dina största styrkor som målvakt?

Jag är väldigt stor och försöker utnyttja det. Jobbar hårt.

Vilken spelare i ditt lag Chicago Wolves är den mest fåfänga? Motiver gärna ditt svar?

Anton Rödin. Europeiska spelare tror jag ar dom mest fåfänga överhuvudtaget.

Vem i laget är mest slarvig? Motivera gärna!

Det är jag nog själv. Tog ju 2 veckor att svara på detta haha

Två veckor är ju dock godkänt! Tycker jag i alla fall, och skulle jag inte tycka det gör jag som Eddie själv #blameTanev

Tackar Eddie som tog sig tid svara på frågorna!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Om du kör en intervju med Läcken lär du ju göra en med Markan också. Storkbröder håller ihop liksom ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro mig att jag har försökt!!! Men får inga svar, tyvärr! :(

      Radera