söndag 24 mars 2013

Semifinaltipset

Då kör vi semifinaltipset då.

Kvartsfinaltipset gick ju sådär. Jag hade ju, inom parentes är det resultat det blev:

Skellefteå - Brynäs 4 - 1 (4 - 0)

Här var jag ju nära men ändå inte. Skellefteå gjorde processen kort med brynäs och mosade ut dom med en målskillnad öäver fyra matcher på 20-4. Inget snack!

Färjestad - Modo 4 - 2 (4 - 1)

Här tycker jag mitt tips var helt okey, Modo var nära i några av förlustmatcherna men Färjestad som jag trodde rätt komfortabelt vidare.

Luleå - Frölunda 3 - 4 (4 - 2)

Helt fel ute. Även om Frölunda vann två matcher kände Luleå klart bättre och vann ju rätt komfortabelt. Luleå ser vassa ut och Johan Gustafsson har tackat för förtroendet som han ju i och för sig fått pga skada/sjukdom på Rautio men bra har han spelat.

Linköping - HV71 2 - 4 (4 - 1)

Helt fel ute här med. Eller ja det vart ju jämt i två matcher där i mitten och två 5-4 vinster i sudden, där serien lite avgjordes. Så så illa var det kanske inte. Men Linköping imponerade ju verkligen! Båda målvakterna har ju också spelat bra. Samt att hämta sig efter 6-0 torsken i första matchen var starkt!

Fick vidare två av fyra lag i mitt tips, så 50%, inte super imponerande! Tur jag inte är expert utan "bara" målvaktstränare. Så nu kommer semifinaltipset!

Färjestad - Luleå 4 - 3

Sjukt svårtippat serie tycker jag. Men jag tror Färjestads tyngg, rutin och traditioner lyckas slå ut Luleå. Men samtidgt känns det som det kan gå hur som helst. Kan lika gärna bli 4-0 till Luleå. Men om Salak spelar så bra han kan tror jag FBK grejar det här!

Skellefteå - Linköping 4 - 1

Jag tror Skellefteå kommer fortsätta blåsa på och spela final och även vinna guldet. Jag tycker inget lag har den fart och den finess som Skellefteå har. Jag tycker också dom har den bästa truppen och två ritkigt bra målvakter!

Särdär ja! Mitt tips, vad är ditt!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar