fredag 19 november 2010

Stefan Ridderwalls comeback

Hej på er!

Jag ser i tidningarna idag att Stefan Ridderwall får lite kritik efter gårdagens förlust mot Färjestad. Att han släppte in 3 mål på 19 skot. Visst det ger honom ingen bra statistik. Eller kritik men dom skriver han hade en tung comeback.


Foto: Bildbyrån











MEN!

Var då målen hans mål? Jag tycker ju inte det, möjligtvis det tredje. Men Första målet en 2 mot 1 där jag tycker backen agerar lite konstigt, han plockar varken bort spelaren eller skytten. C Berglund fintar skott och spelar Umicevic som har öppet mål. Chanslös!

Andra målet, 5 mot 3. Pass från back till back och lång förflyttning. Direktskott utanför sargreturen studsar ut till Umicevic som har öppet mål igen. Chanslös!

Tredje målet, Sjögren får åka coast to coast, skjuter ett bra skott lågt intil stolpen. Detta mål kunde Ridderwall ha knipit. men ska en spelare få åka coast to coast i elitserien? Nja nej det tycker jag inte.

Här har vi ju vardagen för oss målvakter, eller ja er målvakter. Ni kan göra en bramatch, men ändå hamna i skottgluggen! För ni hade för få skott för antalet mål ni släppt. Eller räddat 34 men släppt ett billigt!

Ta Mark Owuya till exempel. Han gör en bra match mot AIK i derbyt, många riktigt bra räddningar. Men ett stort misstag. Han blir då syndabock för förlusten, trots att Djurgården som lag spelade grymt dåligt och energilöst. Hade inte Mark varit så bra som han var, hade DIF torskat med 2-8. Målet kom absolut i ett grymt dåligt läge psykologiskt. Men jag tycker inte Mark kan lastas för den förlusten.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Jag är ju färjestadare vettu så jag är glad att han släppte de där målen, men jag håller med dig. Målvakterna är så jäkla påpassade och får lätt skit men de blir också hyllade när de spelar bra väldigt ofta. Salak i vårt mål har blivit matchens spelare flera gånger, nu är han ju ruggigt bra - om än lite sugen på fajt ibland ;)

    Jag och sambon brukar faktiskt skylla rätt mycket oftare på backarna, diskutera vilka mål som var tavlor från laget eller målvakten själv. Man kan väl säga att DIFs backar gjorde en ganska bra insats med tanke på att bara kom till med 19 skott. Eller egentligen var det nog era forwards som var bra då de höll trycket upp i vår zon, sen fick de ju inte in sina skott dock... Det var en jämn match men vi fick in pucken oftare på de lägen vi hade och jag är som sagt glad över den segern :)

    SvaraRadera
  2. Får börja med att gratta till segern då!

    Så är det för målvakter himmel eller helvette finns inga mellanting...

    Skönt att det finns supportrar som kan se att det faktiskt är en lagsport även vid baklängesmål.

    För ser målet billigt ut, så glömmer ofta publiken att alla fem utespelare gjorde tre misstag var innan skottet kom.

    SvaraRadera