tisdag 18 januari 2011

Intervju med David Rundblad

Jag vet att det här är en målvaktsblogg, men jag tyckte det va läge intervjua en av mina personliga favoritspelare utanför Djurgården. Så jag skickade ett mail med lite olika frågor till David Rundblad, Skelefteås unga backtalang!

Vem är i ditt tycke elitseriens bästa målvakt?

svår fråga, tycker hadelöv har varit riktigt bra hela säsongen, annars tycker jag norrena har varit grym de matcher jag sett.

Vem i skelefteå är mest nogrann med sin utrustning och tejpning av klubbor?

de flesta är ganska noggranna med utrustingen, svårt att välja just en. många vill att tejpen på bladet ska vara perfekt :)

Vilken forward i elitserien är jobbigast att möta?

abbott-bröderna, små ettriga men ändå hårda i kroppen och tunga att möta.

Elitseriens bästa arena?

löfberg lila är fin, båda isytan och omklädningsrum.

Var är det roligast att spela, utanför skelefteå då?

får säga luleå, för de matcherna är oftast roligast att spela.

Vad händer nästa säsong för David Rundblad? Elitserien eller NHL?

NHL är väl planen. men sen får man se hur det blir. det är tufft att ta plats där men ska jobba hårt för att nå dit.

Har du några rutiner du alltid gör inför och under matcher?

nja inte direkt, några småsaker. annars är väl fotbollen som uppvärmning min viktigaste sak att göra. hehe

Så Abbott bröderna är elitseriens jobbigaste forwards att möta. Det kan jag förstå, ettriga, tuffa och duktiga. I Karlstad och LöfbergsLila har dom både bra is och fina omklädningsrum. Att Luleå är dom roligaste matcherna kan jag förstå är väl som AIK - Djurgården för oss stockholmare antar jag. Kan det vara så att herr Rundblad själv är mest petig med klubborna kanske? Därav det lite luddiga svaret? :-) Hadelöv och Norrena, inte mycket att invända två av mina topp målvakter denna säsong!

Jag tror ju att David kommer spela i NHL nästa säsong, extremt kul för honom för det är han värd. Mindre roligt för oss som följer elitserien som blir av med en attraktion!



Foto: Emma Nyström
http://emmaanystrom.blogg.se/
Måste säga jag tycker han har en sund inställning till ritualer och hokuspokus, för visst är det bra hitta saker som gör att du kommer i harmoni, men ju mer saker du har ju mer är det som kan gå snett och störa istället för att lugna.

Danny Heatley, av Ottawas två matrialare och sen hade dom en allt i allo med sig, så var det ett måste att den allt i allon bar ut Dannys klubbor till isen. Inför match två i globen var inte den killen på plats och Danny sprang runt och leta överallt för att hitta honom. Tillslut gjorde han det, men där har du ju en ritual som kan bli fel om han inte hittat honom eller han är sjuk en match....

Jag tackar David som tagit sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs

5 kommentarer:

  1. Man tackar! Det här var absolut något i mitt tycke och smak, hahah! Kul att du intervjuade just David :D

    Förra inlägget var väldigt intressant att läsa, de om när Ottawa var i Stockholm! :)

    SvaraRadera
  2. Haha intervjun är nog mer i Emmas smak men ändå kul att läsa! Fiin Facebooksida!

    Svar på frågan åvan!
    Jag har bara varit i två arenor (skellefteå, luleå) och sett utsidan av Scandinavium så det blir nog att säga SKellefteå Kraft Arena ;)

    SvaraRadera
  3. @Emma: Så lite så! Det var grymt kul att vara med Ottawa i stockholm också!

    @Viktoria: Tack tack! Men du, Hovet är bäst! Eller nja rätt sunkigt och slitet men bästa laget spelar ju där...

    SvaraRadera
  4. Haha jag lovar att den är nog fin med! Men kan ju inte säga nägon annan när jag bara varit i två. Får försöka att ta mig ner till huvudstaden och ta mig en titt på Hovet! Det där sista håller jag nog inte riktigt med om! Haha

    SvaraRadera
  5. Nja nej det är inte så fint faktiskt... Men dock så lirar bästa laget där! :-D

    SvaraRadera