tisdag 24 april 2012

Ridderwall och Andreasson

Läste i Aftonbladet idag att tydligen Micke Andreasson är klar för Örebro. Vet inte om han lämnar Frölunda eller om han kör dubbelt. Rätt ointressant och inte det jag skulle skriva om.

Det spännande är att han handplockat Stefan Ridderwall. Mycket spännande tycker jag! Att Ridderwall tar steget ner i Allsvenskan visar ju på att han dels vill jobba med Andreasson och dels verkar vilja få fart på karriären igen. Eller så fick han inga andra erbjudanden, men det tror jag inte.

Av det jag hört och förstått om Micke A som Mv-Tränare är att han kör riktigt hård fys. Något jag tror blir bra för Stefan. Inte för han varit otränad kanske, men skadebenägen. Så en sommar med bra och hård fys. Sen att få spela mycket och regelbundet.

Kan bli riktigt lyckat för både Stefan och Örebro det här.

Jag har ju alltid gillat Ridderwall, och också tyckt han är en bra målvakt med massor av just talang. Så jag hoppas han får till en riktigt bra säsong där han får alla saker att falla på plats, spelet, kroppen och förtroendet från tränaren.

Ska bli spännande att följa!!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar