fredag 27 april 2012

Tippar vidare!

Då var första gången i Stanley Cup färdigspelad och ja det blev ju inte riktigt som jag trott. Eller som så många experter heller skulle jag tro. En del "skrällar".

Ska gå igenom mina tips och tippa fortsättningen. Inom parantens skriver jag det resultat som blev.

New York Rangers – Ottawa Senators 4 - 3 (4 - 3)

Ja den satt där den skulle Lundqvist verkar ha toppat formen och jag fick helt rätt. Karlsson, Alfie och Silfverberg till VM? Ja tack!
Boston Bruins – Washington Capitals 4 - 2 (3 - 4)

Det jag trodde skulle avgöra det hela var att jag trodde Tim Thomas skulle vinna matchen i matchen mot Braden Holtby, där hade jag fel! Holtby står efter sju matcher med 94% i räddningsprocent. Bara lyfta hatten för den unge rookien!
Florida Panthers – New Jersey Devils 0 - 4 (3 - 4)

Rätt lag tippat men ja det blev lite tuffare än jag trott. Florida utslaget efter sudden i match 7.

Pittsburgh Penguins – Philadelphia Flyers 4 - 3 (2 - 4)

Jag trodde på en jämn serie, men jag trodde verkligen på Pittsburgh här. Med Crosby tillbaka och Malkin stekhet. Men Philadelphia och Mr Universe såg till att göra semestern lång för Pengvinerna.
Vancouver Canucks – Los Angeles Kings 4 - 1 (1 - 4)

Här kan man ju säga jag hade monumentalt fel. LA Kings gjorde processen kort med Sedins Vancouver och mosade dom med 4-1. En Serie Luongo började med Schneider avslutade. Ska vi gissa Luongo om Vancouver får någon som vill ha honom gjort sitt i Vancouver?
St. Louis Blues – San Jose Sharks 4 - 2 (4 - 1)

Inte så mycket att snacka om rätt bra tippat av mig faktiskt. St. Louis med Brian Elliot stod dom flesta matcherna även om Halak spelade han med. Men Elliot fortsätter att övertyga. St.Louis blir att räkna med tror jag!

Phoenix Coyotes – Chicago Blackhawks 2 - 4 (4 - 2)

Ja jo ett till feltipsdeluxe! Mike Smith gjorde processen ganska kort mot Chicago. Efter att ha släppt in ett riktigt billigt mål som första mål i serien så spikade han igen och hjälpte sit Phoenix att smiska ut Chicago.

Nashville Predators – Detroit Red Wings 4 - 2 (4 - 1)

Tack för det Rinne, Hörnqvist och C/O! Zetterberg, Franzen, Ericsson och Kronwall klara för VM. Inget snack här Predators gav Red Wings en tidig semester och mitt tips satt rätt bra får jag lov att säga!

Jaha så sammanfattningsvis så tippade jag en serie helt rätt och fick vidare fyra av åtta lag. 50% nja inte riktigt godkänt ju. Men skam den som ger sig som sagt nu går jag på andra rundan av slutspelet.

Los Angeles Kings - St. Louis Blues 2 - 4

Elliot mot Quick, sen två lagmaskiner utan dom där riktiga superstjärnorna mot varandra. Men jag tror Elliot och hans St. Louis tar det här hyffsat smidigt.

Nashville Predators - Phoenix Coyotes 4 - 3

Här kommer det bli målsnålt två av slutspelets och NHL:s bästa målvakter ställs mot varandra. En matchserie jag kommer försöka kika på så mycket jag orkar. Kommer vara magnifikt målvaktsspel. Ex extra detalj fökj Mike Smiths spel med klubban där han är riktigt vass. Men jag tror Rinne kommer stå som segrare efter sju jämna matcher. Säkert en held el suddenmatcher här!

Washington Capitals - New York Rangers 2 - 4

Kanske tippar jag lite mer hjärtat här. Jag vet inte? Men jag vill och tror Henke ska få spela lite mer slutspel. Som det sett ut så har det ju varit lagmaskinerna som fått vidare Capitals och Rangers, så det finns ju hyffsat sparkapital om Capitals får igån Ovechkin, Bäckström och Semin tex eller om Gaborik börjar spruta in mål i Rangers. Tänder Ovechkin till så blir det nog knepigt för Rangers men jag tror inte riktigt på det och håller Rangers som favorit.

New Jersey Devils - Philadelphia Flyers 1 - 4

Jag tror Flyers får en bekväm resa till nästa omgång och gör processen kort med Devils som fått slita rejält med Panthers medans Flyers fått riktigt bra självförtroende efter att slagit ut favoriterna Pittsburgh.

Sådär, där har ni mitt tips! Hur ser era ut?

1 kommentar:

  1. Här är mitt "tips" till vilka som går vidare

    Kings
    Predators
    Capitals
    Flyers

    /LB

    SvaraRadera