onsdag 18 juli 2012

Intervju med Örebros Tim Sandberg

Idag tänkta jag bjuda på en intervju med en av mina personliga favorit målvakter Tim Sandberg som är ny i Örebro denna säsong där han skrivit på för två år och ska dela jobbet med en annan gammal Djurgårdare och personlig favorit Stefan Ridderwall. Jag kommer följa Örebro lite exra i vinter!

Vad var det som gjorde du valde Örebro?

Djurgården valde att gå på en annan linje med han Valiquette och sen hade jag i slutändan en handfull klubbar jag valde mellan där Örebro visade att dom tror på mig genom att erbjuda mig ett 2 års kontrakt. Proffsigheten, viljan att gå upp direkt samt den kanske största faktorn att jag får jobba med Micce Andreasson var absolut avgörande.

Vad hände med DIF? Var du inte intresserad eller var det dom? Hörde du något alls från dom?

Ja du, vi hann knappt åka ur innan som skrev med Reideborn och sen hade vi en dialog som senare blev som så att DIF köpte tid hela tiden för att se om det skulle dyka upp något "namn". Så det var mycket fram och tillbaka och jag hade stannat om jag fått men sedan ringde Challe mig och sa att han hittat sin förstamålvakt (Steve), sen var det inget mer med det. Dom valde att gå på den linjen och det tillhör det här jobbet.

Hur känns det att "tävla" med Stefan Ridderwall om förstaspaden?

Det känns bra, Stefan är en skön kille och en bra målvakt.

Känner du dig extra laddad inför den här säsongen? Att ta lite revanch och visa att du är en bra målvakt?

Absolut, i år ska jag visa vad jag kan prestera, och det kommer jag att göra.

Hur kommer det kännas att möte DIF?

Klart att det kommer kännas lite innan och när man åker ut på isen på hovet, spelade ändå i föreningen i 7 år och känner många i laget. Men när pucken släpps är det bara den som man fokuserar på.

Hur går dina tankar kring förra säsongen med lite distans och nytt kontrakt klart?

Har lagt den bakom mig nu men självklart kan jag inte säga annat än att den var katastrof på alla sätt och vis både personligt och lagmässigt.

Vad är ditt personliga mål inför säsongen?

Utveckla mitt spel, få stabilitet, vinna matcher, gå upp i Elitserien.

När börjar du träna med Örebro?

Har tränat fys med Micce sen 1 maj men vi går på nu den 23 juli med tester och sen rullar det på.

Har du skött träningen själv tills nu eller har du tränat med någon eller några?

Samma svar som föregående frågan.

Vad blir det för skydd i vinter? Köra vidare med Reebok eller nytt märke?

Kör vidare på Rbk, gillar skydden och därför byter jag inte.

Som vanligt mogna och genomtänkta svar av Tim. Jag gillar han attityd och inställning till sporten. Han gömer sig inte och svarar ärligt. Skön kille och bra målvakt. Örebro har gjort en riktigt bra värvning här! Har svårt se att något lag i Allsvenskan skulle ha ett bättre målvaktspar på pappret. Jag har ju inte koll på alla lagens målvakter men svårt se några som har bättre.

Tackar Tim som tog sig tid att svara!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar