onsdag 27 april 2011

Enroth tillgänglig för VM

Det här är intressant.

Jhonas Enroth är tillgänglig för VM, Jhonas har ju haft en anonym tillvaro i AHL, men iår har han fått chansen och visat att han håller i NHL. När Ryan Miller var skadad stod han upp riktigt bra för laget. Med 9 vinster på 14 matcher och en procent på 90,7.

Jag rankar honom klart för Anders Nilsson, och håller honom jämn med Erik Ersberg och Viktor Fasth. Kanske jag rankar Viktor som etta. Men det är ett intressant namn som blivit tillgängligt. Jhonas har ju jobbat med målvaktstränare Stefan Ladhe i J-Landslaget vilket ju kan vara en fördel.

Läget ser bra ut på målvaktsfronten i alla fall!

Frågan är hur ledningen tänker, ska dom ha tre målvakter med eller är en reserv på hemmaplan?

Vilka jag skulle tagit?

Erik Ersberg och Viktor Fasth. Med Jhonas som trea.

Du då?

Vi hörs?

4 kommentarer:

  1. Helt klart Viktor Fasth som 1:a, Jhonas Enroth som 2:a och Anders Nilsson som 3:a, tre lovande målvakter som jag tycker borde få chansen på allvar att visa upp sig på den stora scenen!

    SvaraRadera
  2. Fasth kanske passerat lovande? Han ska ju fylla 29 trots allt...

    Sen tycker ju jag man tar ut dom tre bästa inte för att man är ung eller lovande.

    Nilsson tycker jag är ute ur diskussionen!

    SvaraRadera
  3. Tycker att man ska ta Viktor Fasth som 2:a och Jhonas Enroth som 1:a då Erik redan vunnit mycket i år. Viktor och Jhonas är revanschsugna och vill göra sitt bästa då NHL-kontrakt/förstaspaden i NHL kan säkras om de presterar bra. Satsa på Jhonas och Viktor!

    SvaraRadera
  4. Intressant tanke Tobbe, men om vi vänder på det. Fasth och Enroth har inte vunnit något med Ersberg har och är en vinnare? Har vad som krävs för att vinna?

    Jag tror nog på Fasth som etta ändå och Ersberg som tvåa...

    SvaraRadera