tisdag 26 april 2011

Ingen henke i VM?

Jag tycker det vore trist om Henrik Lundqvist inte kommer till VM.

Samtidigt förstår jag ju Rangers om Henke är skadad, dom betalar honom trots allt ett gäng miljoner per säsong och vill ju inte riskera att hans skada blir värre.

Jag kan också förstå Henke som lyder, skulle ju inte se så bra ut om han åker iväg mot lagets vilja och skadar sig värre...

Nu vet vi ju inte hur Henke gör i och för sig, en twittrande journalist behöver ju inte vara facit. Men han spelade ju grymt mycket i slutet och han skadade nacken så det kanske inte ser så ljust ut.

Men, om Henke inte kommer så tycker jag vi har två riktigt bra målvakter i Viktor Fasth och Erik Ersberg. Jag ser fram emot VM och följa svenska laget och dess målvakter.

Jag är ju en av dom som tycker hockey VM är riktigt kul, nej alla dom bästa är inte med. Men det är ju inte så hockeyn är dålig för det. Det är en majoritet av NHL spelare i dom största nationerna och för mig som målvaktsnörd en hel del riktigt bra målvakter att titta på.

Så jag längtar till hockey VM börjar.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar