söndag 22 januari 2012

Var Bryzgalov rätt?

Jag skrev om det i höstas.

Ilya Bryzgalov. Om han var rätt värvning för Flyers?

Dom släppte vå framstående utespelare för att ha råd att signa Bryzgalov på ett riktigt dyrt och långt kontrakt. Som också gör det svårt för dom att trejda bort honom om dom vill.

Kikar vi på hans siffror är dom rätt mycket sämre än förra säsongen med Phoenix då han hade en räddningsprocent på 92,1 på 68 matcher. Efter 32 spelade med Flyers i år har han knappt godkända 89,6. Så var det då rätt?

Flyers utespelare presterar bra. Då dom släppte Richards fick ju Gieroux kliva fram och som han gjort det. Så där är det ju inte så mycket att snacka om.

Men att betala Bryzgalov 10 miljoner dollar om året??? Bäst betalt i hela Flyers??

Nej det är galenskap!

Några jämförelser:

Tim Thomas Boston 5 miljoner dollar
Henrik Lundqvist Rangers 6,875 miljoner dollar
Jonathan Qick LA 1,8 miljoner dollar.

Tre hyfsade målvakter med rejält mycket mindre i lön och rejält mycket bättre statistik än så länge denna säsong.

Sen är ju siffror inte allt. Står Flyers där som Stanley Cup mästare i vår och Bryzgalov gjort ett bra sluspel sitter jag ju i skamvrån med dumstruten på. Men jag tycker det var en galen värvning och att det måste funnits bättre målvakter där ute.

Jag vidhåller mitt tips. Viktor Fasth. Flyers skulle vågat satsa på Fast. Han hade inte alls gjort bort sig. Jag är övertygad om han hade haft bättre siffror. Men som jag skrev sist. Jag är ju inte någon GM. Vilket säkerligen är tur det...

Vad tycker ni? Gjorde Flyers rätt?

Vi hörs!

7 kommentarer:

  1. För dom pengarna hade man fått en bra målvakt plus en bra back. Icke godkänd värvning.

    SvaraRadera
  2. han har ju dock bara en Cap Hit på $5,666,667 eller bara och bara... Och han är ingen dålig målvakt i grunden så bli inte förvånad om han studsar tillbaka i slutspelet!

    SvaraRadera
  3. Rätt mycket deg det med... Det kan han absolut göra. Grejen med Flyers är ju att dom inte direkt visat tålamod med målvakter tidigare. Som när Leighton kom upp från farmarlaget och fick spela i slutspelet.

    Bryzgalov är ju van att vara ohotad och odiskuterad etta. Där han fick spela även om han hade svackor...

    Men vi får se!

    SvaraRadera
  4. Bryzgalov har varit för ojämn. Han har gjort en riktig fantommatch nyligen (mot Wild?) men nu senast var han riktigt dålig.
    Får han ihop det igen kan han vara precis den stjärna som Flyers behöver.

    Jag är dock skeptiskt till hans (och flera andras) benägenhet att köra paddle down som låser honom i rörelsemönstret.

    SvaraRadera
  5. Nja jag är lite skeptisk till att han är rätt man för Flyers. Men jag har ju haft fel förr... :-)

    Ingen parad/ställning är ju bra om du överandvänder den. Då du blir lättläst.

    SvaraRadera
  6. Han har nu tre stycken nollor på fyra matcher!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag såg det. Kanske knäpper han oss alla tvivlare på näsan snart.

      Radera