fredag 24 juni 2011

En dyr Bryzgalov istället för en billig Fasth

Flyers har som jag trott skaffat sig en ny målvakt.

Dock kanske inte som jag hade gjort det, eller den målvakten jag hade valt! Fast jag är å andra sidan inte någon GM i Flyers eller något annat NHL lag.

Men att släppa två av sina bästa spelare för att signa Bryzgalov känns udda och inte som den rätta och bästa affären? Nu vet jag ju inte vilja kontrakt Carter och Richard satt på om dom snart går ut och Flyers inte kommer ha råd att signa om båda?

Men Bryzgalov för $10 miljoner per säsong?

Han är ju en bra målvakt och i ett bättre lag än Phoenix kommer han säkert att spela bra. Men det är MYCKET pengar och ingen självklarthet han kommer briljera.

I Mina ögon fanns en grymt br målvakt tillgänglig och som garanterat blivit mycket billigare. Vem? Ja han spelar i Sverige, i AIK närmare bestämt! En av dom absolut bästa målvakterna tillgängliga utanför NHL och som jag tror hade klarat av jobbet galant!

Så en lite konstig affär i mina ögon. Men som sagt är ingen GM eller insatt i hur kontrakten eller situationen i Flyers såg ut.

Jag är inte ens säker på att målvaktssituationen kommer vara så mycket bättre för Flyers kommande säsong än föregående. Vet inte om Bryzgalov är rätt man att täppa till längst bak för dom.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar