måndag 26 mars 2012

Tippar vidare.

Jaha ja.

Två av fyra lag rätt tippade till semifinal. Inte helt godkänt faktiskt. Se här hur jag resonerade. Till mitt försvar sa jag ju att OM Frederik Andersen kommer upp i samma kvalité som i grundserien skulle Frölunda gå vidare. Det gjorde han ju inte så Brynäs tog det. Så kanske 2½ rätt då? ;-)

Så nu semifinaler.

Skellefteå - AIK 4 - 3

Hm  mot bättre vetande tippar jag emot AIK igen. Korkat, men ja jag tror inte riktigt AIK klarar att rå på Skellefteå. Men som många säger kommer det ju bli en målvaktskamp här. Kan Viktor ´Fasth stå på huvudet så har AIK absolut chansen gå till final. Eller man kan också se det som att det är forwardsmatch. Dom som lyckas neutralisera motståndarnas målvakt bäst vinner. Som alltid alltså! Men 4-3 till Skellefteå men jag skulle inte satsa pengar på det.

Brynäs - Färjestad 2 - 4

Jag gillar Brynäs unga spelare och med Jakob Silfverberg i spetsen så kan Brynäs störa Färjestad. Men jag tror på Färjestad här. Dom känns tungre, mer rutinerade och med en bättre målvakt. Så Färjestad snor en på bortaplan och vinner sina hemmamatcher.

Dåså Skellefteå - Färjestad i final då!

Eller?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar