torsdag 4 augusti 2011

Individuell träning målvakter - utespelare

Har uppmärksamat en sak och funderat en del över det. Målvakter fortsätter i större utsträckning med sin individuella träning högre upp i åldrarna än vad utespelare gör.

Jag ser det på olika camper, ute i föreningar, och har börjat fundera på vad det kan bero på?

Jag ska försöka få ihop en liten intervjuserie om ämnet och se vad olika tränare och ledare tycker och tänker i ämnet.

Hur upplever ni läsare det?

Har jag rätt?

Vad är det som gör att målvakter i större utsträckning kör målvaktsträning längre upp i åldrarna än vad utespelare tränar individuell teknik?

Är det ens så?

Som sagt kommer återkomma i ämnet.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Det är något vi pratat om mycket också, och det är viktigt att även utespelare får den möjligheten. Det ligger fokus på hos oss i Tumba Hockey genom att ha specialpass för utespelare med bl.a. Thomas Storm för alla lagen i föreningen.

    SvaraRadera
  2. Grymt bra och grymt viktigt!

    Det jag undrar lite över är varför målvakterna fortsätter komma på camper och vilja ha målvaktsträning. Men utespelarna som jag upplevt det inte gör det lika mycket?

    SvaraRadera