måndag 24 september 2012

Gästblogg Valentina Lizana

När man spenderar 200 mil i buss över en helg ges det ju tid till en hel del. Tex att skriva blogginlägg. Så här kommer Valentinas andra inlägg! Valentina bjuder också på helgens kommentar och sig själv. Eller nja hon bjuder på sina lagkamrater, precis som det ska vara! :-)

Låång bussresa hem med 6 poäng!

Då var vi på väg hem från Jönköping med 6 välförtjänta poäng i bagaget! Vi är hemma vid kl. 4 imorgon! Det gäller att vara vaken ett tag till så man kan sova dom sista timmarna. Hört rykten om att det blir middag på Max någonstans..:)smile

Smarrigt!

Vi vann alltså båda matcherna. Linköping, 2-5 och HV71, 2-3. Jag spelade endast första matchen mot Linköping. Det var en riktigt jämn och rolig match! Det var väldigt kul att få spela mot Kim Martin i den andra kassen som var min största idol när jag var yngre och fortfarande en stor förebild men samtidigt en stor konkurrent. Hon är en riktigt bra tjej, både på och utanför isen.

HV71, är nykomlingar i Riksserien. Matchen blev alltså 2-3, trotts att vi vann skotten med 8-42... Men så är det med hockey, ibland visar inte resultatet hur matchen såg ut. Det viktigaste var ju ändå att vi fick med oss 6 poäng i helgen. Nu är det bara att ta nya tag, säsongen är lång!

Att det är det bästa som finns att spela hockey är inget att snacka om. Men det härliga med det här laget är att vi har riktigt kul utanför isen också. Jag tror att det är viktigt att alla trivs och att man vågar vara sig själv. En miljö som vi har byggt upp tillsammans i Modo Dam. Jag vet hur det är att spela med killar, det är mycket snack utanför isen om allt möjligt.. Ta det och så dubblar ni det... Så är det att spela i ett damlag. ;)wink Vi är som en familj i både framgång och motgång!

Kanske låter lite galet, men jag längtar redan till träningen imorgon! Nästa helg möter vi Segeltorp och AIK. Men då spelar vi hemma i vår fina arena, Fjällräven Center! :)smile

Helgens iakttagelse: Alla är blonda i laget förutom 3 stycken smarta brunetter, jag, Tina Enström, Malin Sjögren.

Helgens mest spelade låt: 'Vart jag än går' -Stiftelsen

Helgens kommentar (Kommer oftast från Maria Lindh eller Olivia Carlsson):
-Men har dom flyttat bak förlängda mållinjen eller?! När fan gjorde dom det???/Maria Lindh

// MoDo Dam, Valentina Lizana

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar