måndag 10 februari 2014

Kval till stålbucklan med Stockholms grymma F16

I fredags gick bilen mot Strängnäs där kvalet till Stålbucklan skulle spelas. Stålbucklan är ju tjejernas motsvarighet till TV-Pucken, ja minus TV då. Men det är F16 distriktsturnering. Där jag är en del i ledarteamet. Så jag och ass-coach Patrik Lindqvist möttes upp på Årstaberg för gemensam bilfärd mot Strängnäs vid tre tiden.

Samling och lite snack följdes av middag, och inkvartering i skolsalen. Sedan tillbaka till ishallen för match mot Uppland. Ett Uppland som vi haft problem med och inte lyckats vinna mot tidigare. Men nu var det dags, efter en riktigt bra första period ledde vi rättvist med 2-0 efter mål av Michaela Ahlstrand och Jessica Collberg. Det senare lite turligt efter oturligt ingripande av Upplands väldigt duktiga målvakt Lina Jansson. Skotten vanns med 13-5, och vi gjorde en bra period. I andra perioden faller vi tillbaka och Uppland får mer chanser men Lisa Nordlöf i mål gör en bra match, dock blir det nerv då Uppland efter ca sex minuter lyckas reducera. Men med trettio sekunder kvar sätter Michaela Ahlstrand 3-1 i öppen kasse, skotten vinns med totalt 29-15. I en match jag tycker vi vinner klart rättvist.

Hem till skolan för kvällsmacka, lite pingis och umgänge. Tjejerna släcker och börjar somna in vid 22.00. Likaså vi ledare, på madrasser i slöjdsalen. Uppstigning 8.30 för frukost och promenad till ishallen och match mot Södermanland.

En match där vi spelar okey, inte lika bra som första perioden mot Uppland. Vi lyckas ta ledningen återigen genom Michaela Ahlstrand. I en match där vår målvakt Lisa Nordlöf spelar stabilt och säkert och håller nollan i en 1-0 vinst. Skotten tas hem med 31-13, i en match jag återigen tycker vi vinner rättvist. Även Södermanlands målvakt Ida Nordström spelar mycket bra!

Senare på lördagskvällsmatchen mot Östergötland såg jag inte då jag var tvungen att lämna detta härliga gäng tjejer och ledare. Men matchen vanns med 2-1 efter varsitt mål av tvillingarna Wilhelmsson, Ethel och Agnes. Skotten får mig tro vi vann rättvist då vi vinner dom med 30-11.

Så en riktigt bra helg med tre vinster av tre möjliga! Jag måste säga att jag är jävligt stolt medlem av ledarteamet till detta duktiga gäng tjejer! Som skött sig exemplariskt både på och utanför isen!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar