onsdag 13 april 2011

Fasth och Nilsson petar NHL målvakter

Anders Nilsson och Viktor Fasth är dom målvakter som Tre Kronor just nu satsar på, detta trots att tre NHL målvakter är tillgängliga. Henrik Karlsson Calgary, Jonas Gustavsson Toronto och Jonas Wesslau Colombus.

Jag tycker landslagsledningen gör helt rätt som behåller Viktor och Anders i truppen. Den enda jag tycker är bättre av dom övriga tre är Jonas Gustavsson men han har haft en grymt tung säsong och är i nuläget inte bättre än Anders och Viktor. I full form är Jonas ett tillskott i truppen.

Men efter den här säsongen tycker jag det är helt rätt att inte ta med honom. Mycket möjligt att Jonas själv tackat nej om han blivit tillfrågad. För som sagt en tuff säsong som trea i Toronto med mycket matcher på läktaren och ytterligare en hjärtopperation.

Jag tycker det vore spännande med i alla fall Viktor Fasth i den slutgiltiga truppen. Men jag kan misstänka att Erik Ersberg som spelat riktigt bra i KHL ligger bra till att komma med. Min gissning är att han i så fall tar Anders Nilssons plats.

Sen finns ju Jhonas Enroth Buffalo, Anders Lindbäck Nashville och Henrik Lundqvist NYR kvar i slutspelet. Där jag tycker Henke och Anders är givna om dom vill vara med. Jhonas, ja jo jag rankar honom lite högra än Nilsson i alla fall.

Spännande!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar