tisdag 12 april 2011

Nihlstorp kommer upp stort

Jag får nog ta tillbaka lite av det jag skrev här om dagen att det inte var målvakternas finalserie. Fär idag visade Christopher Nihlstorp att det faktiskt är en målvakt som klivit fram. Som han gjort det, från bänken till matchhjälte och han har petat Alexander Salak.

Jag tycker Christopher visar prov på en mycket stark målvaktsskalle med bra psyke, eller väldigt bra psyke. Att som sagt komma från bänken och som backup målvakt och gå in och äga en match som Christopher gjort idag. Grymt imponerande!

Visst har han en rätt egen stil, han är aggressiv i sitt spel och attackerar rätt hårt vilket gör att han ibland hamnar lite fel. Samt som jag skrev här om dagen han hamnar lätt på mage och rygg. Eller lätt är ju fel formulering, men han hamnar där oftare än jag tycker han ska. Sen bara det att han är högerplock gör ju att allt ser bakofram och fel ut, fast det var ju inte så vetenskapligt av mig. :-)

Men Chrisopher har imponerat stort på mig, och PW kommer få jobba för att ta förstaspaden nästa säsong och Nihlstorp är kvar.


Foto: Viktoria Sjölund
http://viktoriasjolund.blogg.se/

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar