onsdag 27 juli 2011

Sommarintervju med Björn Bjurling

Idag kör vi en sommarintervju med Björn Bjurling

Hur ser upplägget på din somarträning ut? Har du samma upplägg som förra säsongen eller har det ändrats? Var ligger största fokus? Styrka? Kondition? Explosvitet?

Just nu är jag skadad så tyvärr så har sommaren inte riktigt varit som den borde vara. Men jag lägger alltid stort fokus på konditionen och att alltid lägga in några intervallpass i veckan

Har du varit på is något redan? Går du på is samtidigt som laget eller kör du lite innan?

Jag gillar inte att vara på is för mycket på sommaren. Jag behöver ett break från hockeyn också

Hur lång tid tar det för dig att köra in dina skydd så dom känns sköna?

Oj, Hade du frågat för några år sedan hade jag svarat 1 månad. Sista två åren har det tagit ungefär en vecka.

Vad är dina personliga mål inför säsongen? Blir det mer hockey och i så fall vart?

Jag vill ju inget hellre än att spela, men tyvärr just nu hämmar min axel mig så vi får se vad som händer.

Kör du mycket målvaktsfys eller kör du ”bara” med laget?

Den målvaktsfys jag lägger mest tid med att köra är saker som jag tycker att mitt målvaktsspel behöver. Tex bål, snabbhet och uthållighetsstyrka

Jobbar du med målvaktstränaren på somaren?

De år jag har haft någon har vi bollat ideer med varandra. Jag har som sagt varit med ett tag så jag vet vad min kropp behöver.

Finns det några detaljer i ditt spel du kommer jobba extra mycket med när ni går på is?

Allt egentligen. Kvalitet är färskvara så det gäller att aldrig slappna av.

Vill du vara på is hela sommaren eller är det skönt med ett uppehåll under sommaren?

Skönt att ta det lugnt

Vilken målvakt tror du vinner räddnings % i elitserien säsongen?

Det lag som har bästa försvarspelet.

Vilket lag tror du vinner SM-Guld?

Färjestad

Tackar Björn som tog dig tid att svara på mina frågor

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar