tisdag 26 juli 2011

Sommarintervju med Sara Grahn

Kör dubbla sommarintervjuer idag!

Här kommer en med damlandslagets Sara Grahn.

Hur ser upplägget på din somarträning ut? Har du samma upplägg som förra säsongen eller har det ändrats? Var ligger största fokus? Styrka? Kondition? Explosvitet?

Jag kör ett 10 dagars program med två vilodagar inplanerat. Det är ett målvakts specifikt pogram som jag och min målvaktstränare Pecka Alcen gjort ihop. VI har tittat på de jag måste bli bättre. Så det stora fokuset ligger på uthålligheten och explovisiteten. Fast samtidigt på allt, men mest löpningen..

Har du varit på is något redan? Går du på is samtidigt som laget eller kör du lite innan?

Nej jag har inte varit på is, går på is v 29 med hockey skolan.

Hur lång tid tar det för dig att köra in dina skydd så dom känns sköna?

2-3 träningar så är dom inkörda.

Vad är dina personliga mål inför säsongen?

Att hålla samma stabila spel som jag gjorde förra säsongen. Ta laget till Sm final.

Kör du mycket målvaktsfys eller kör du ”bara” med laget?

Jag har bara denna sommaren tränat själv eftersom jag har en eget program. Specifikt för mig.

Jobbar du med målvaktstränaren på somaren?

Ja självklart göra jag de.

Finns det några detaljer i ditt spel du kommer jobba extra mycket med när ni går på is?

Kommer jobba en hel den med att ha full fokus på pucken vilket jag har en lite brist i då jag tappar blicken när den kommer mot mig, de är de som vi kommer jobba mest med.

Vill du vara på is hela sommaren eller är det skönt med ett uppehåll under sommaren?

Det är ganska så skönt att känna att man saknar de, för då tycker man de är extra roligt att gå på när de drar igång, jag tror de är viktigt att sakna de man göra varje dag.

Vilken målvakt tror du vinner räddnings % i riksserien säsongen som kommer?

Det kommer vara jämt bland alla målvakter, men jag måste tro på mig själv så jag säger att jag gör det :):)

Vilket lag vinner SM-Guld?

Samma här kommer bli en jäkligt spännande serie i år, många lag som fått nya spelar och de ser bra ut för många, men jag tror absolut vi spelar en final match, och att vi vinner med 3-1 :):)

Anledningen att ett svar är lite inaktuellt beror på att jag hade missat att Sara svarat mig, blev lite lätt pinsamt då jag skickade ett mail och frågade hur det gick... :-/

Vill tacka Sara som tog sig tid att svara!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar