måndag 30 juli 2012

Intervju med Skellefteås Joacim Eriksson

En av förra säsongens små överraskningar var för mig i alla fall att Joacim Eriksson helt tog över som etta i Skellefteå. Han gjorde i mina ögon en riktigt bra säsong men en liten dipp som tyvärr kom i slutspelet. Eller så var Brynäs helt enkelt för bra i finalen.

Här kommer en intervju med just Jocke!

Stora genombrottet förra året. Hur ser du tillbaka på din säsong och hur känns det med lite perspektiv?

Jag tyckte att det kändes väldigt bra förra året och jag är nöjd med hur det gick för mig, men slutet på slutspelet blev ju inte riktigt som man ville tyvärr.

I mina ögon tappade du lite av formen och det superfina spelet ju längre slutspelet gick. Känner du så själv? Vad tror du det berodde på om du känner så?

Ja tyckte också det gick sämre i slutet men samtidigt möter man ju bättre lag ju längre man kommer i slutspelet.

Vad är ditt personliga mål inför denna säsong?

Mitt personliga mål är att få spela så mycket som möjligt och ta ytterligare steg i min utveckling.

Blir det Skellefteå eller finna chansen du försvinner till NHL? Hur går dina tankar kring NHL och åka över?

Japp det blir Skellefteå den här säsongen. När jag tänker på NHL så vill jag verkligen känna mig redo för att åka över innan jag gör det.

Kör du vidare med Reebok eller byter du märke? Vilka modeller på skydden blir det?

Jag kommer fortsätta med Reebok och kommer fortsätta använda p4 utrustning.

Vem lackar din mask och vad blir motive? Är du mycket involverad i vad för motiv det blir?

Daveart lackar min mask och det kommer vara min vän som gick bort för två år sedan och en skyddsängel. Jag brukar få bestämma ena sidan själv sen brukar jag även ge honom lite fria händer.

Publicerat med tillstånd av DAVEART.com


The story
David about the design:

It was extra special to create this artwork for Joacim Eriksson, it is a tribute to his childhood friend that he lost two years ago. Thank you Joacim for giving me your trust to create this special tribute.

The whole design is created in a worthy and classic style, and I worked a lot with all the details.

Kan du känner att pressen på dig är lite större inför denna säsong då du förväntas vara etta (antar jag) och att fansen vill se samma grymma spel som förra säsongen?

Nej jag känner inte mer press nu än vad det var under förra året. Det kommer bli tufft om första spaden så jag kommer kriga stenhårt varje dag.

Hur tror du topp tre i räddningsprocent kommer se ut när serien är slut?

Svårt att säga men jag hoppas att jag är med där. Gerber Daniel Larsson och Wesslau.

Vilka detaljer kommer du nöta extra på i början av issäsongen? Något speciellt du vill nöta in?

Skridskoåkning och träna på att bli lite mer explosiv.

Ska bli roligt och spännande följa Jocke och se om han kan leverera en lika fin säsong som förra och om han kan hålla den fina formen hela vägen? Jag tror ju också Jocke kommer få prova på landslagsspel lite denna säsong.

Tackar Jocke som tog sig tid svara på mina frågor!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Än eb gång ett kanon inlägg,jag gillar jocke men tycker han kör lite för mycke så kallad sms vid stolparna som är mordernt nu men annars har han en skön spelstil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jo det tycker ju jag med. Men det fungerar ju bra för honom så det är ju dumt ha en åsikt om. Så länge han räddar puckar så får han ju göra det som han vill. :-)

      Radera