torsdag 31 mars 2011

Mycket spännande målvaktsövergångar

Mycket målvaktsnyheter i pressen idag, spännande och roliga nyhter. Frölunda har två nya unga målvakter nästa säsong grymt spännande som jag skrev om igår! Var hamnar Joakim Lundström och Johan Holmqvist?

Pettersson-Wentzel klar för Färjestad även det en grymt rolig och spännande övergång.

Så två nya och en nygammal ung målvakt i elitserien nästa säsong. Grymt roligt för svenska ja och en dansk målvakt. Jag gillar ju att unga målvakter får chansen.

Sen en ung och grym målvaktstränare som ska till Modo. Min kollega på SHI Maciej Szwoch är klar för Modo, enligt Aftonbladet. Riktigt kul, även om Maciej kanske just nu kikar på kvalserietabellen och funderar lite... Men Masken har ju gjort ett grymt jobb i Växjö med först Viktor Fasth och nu Oscar Alsenfelt. Masken är också en grymt rolig och trevlig kille som jag uppskattar när vi jobbar ihop på camper!

Så roliga övergångar i elitserien, ser redan fram emot att titta på matcherna nästa säsong och se vilka unga målvakter som visar upp sig och tar chansen nästa säsong!

Ska bli roligt att se vad Erik Granqvist kan lyckas med ihop med Pettersson-Wentzell han har ju gjort riktigt bra jobba med Karlsson och Gustavsson innan och är ju en erkänt duktig målvaktstränare. Jag förstår att Pettersson-Wentzell väljer Färjestad ett roligt och spännande val.Det ska också bli spännande att se vad Micael Andreasson får till med  sitt fortsatta jobb med Hellberg och om han kan utveckla Andersen ännu mer. Spännande spännande!

Nu ska det för mig blir spännande att se vilka målvakter som spelar i Djurgården nästa säsong, hoppas på att Owuya blir kvar. Sen får vi se vad som händer, ja helst hade jag ju sett att både Owuya och Ridderwall stannat.

Men Ridderwall, ja jag förstår han vill gå vidare i sin karriär då det inte riktigt blivit som han tänkt sig dom två senaste säsongerna men han verkar också ha fattat själv vad det beror på att det inte blivit som han tänkt sig. En bra intervju med Ridderwall hos Marie Hallman hittar du här.

Synd att han inte kom till dessa insikter medans han var i Djurgården. Jag hävdar ju att Ridderwall har allt som krävs för att bli en toppmålvakt i storlek och teknik och spelsinne. Om han nu får till det mentala och inställningen så ser det bra ut, synd Djurgården inte får ta del av det...

Jag önskar Ridderwall lycka till och hoppas han blommar ut och blir så bra han kan!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar