tisdag 29 mars 2011

Viktor Fasth just nu given VM etta

Jag har suttit och läst runt på lite olika forum och kommentarer i Aftonbladet och Expressen. En stor källa till inspiration för inlägg för mig.

Jag har läst på flera ställen att Viktor Fasth inte kan/bör/ska vara aktuell för ett VM lag på grund av brist på rutin, att han inte spelat i landslaget innan.

Jag kan tycka det är synd att han inte fått chansen att spela någon landslagsturnering alls i år, att per Mårts och c/o har målat in sig i ett hörn då dom kört med Liv och Larsson hela året. Jag tycker det är rätt ta ut bästa möjliga lag och Liv och Larsson har inte alls varit fel målvakter. Men nu är Larsson ur form, mestadels mentalt tror jag och Liv har tackat nej.

Men, jag anser att just nu är Viktor Fasth ohotad etta i Tre Kronor, sen har jag Eriks Ersberg som tvåa. Fast sen beror ju allt på vad som händer i NHL/AHL så klart.

Men med resonemanget att Fasth inte kan bli etta för han saknar rutin, nej jag köper inte det. För han saknade elitserierutin och gick in och dominerade, han saknade slutspelsrutin och gick in och dominerade. Kika på Henrik Lundqvist som gick från elitserien och blev etta i Rangers i NHL utan rutin.

Rutin är absolut ingen nackdel, men jag tycker inte det är så viktigt att man ska ta ut en sämre målvakt för att han har rutin, nej jag köper det inte alls. Det är VM, vi ska ha dom tre bästa målvakterna i truppen. Punkt!

Just nu är den bästa tillgängliga i mina ögon Viktor Fasth.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Anders Nilsson ???

    SvaraRadera
  2. En mycket bra målvakt och absolut aktuell som tvåa efter fast. men jag tror jag håller Ersberg som varit riktigt bra i Ryssland snäppet före Nilsson. Men det är nog hugget som stucket...

    SvaraRadera