lördag 9 april 2011

Inte målvakternas finalserie

Färjestad har 2-1 i matcher mot Skelefteå i SM-Finalerna.

Att Skelefteå vunnit en match och varit med målmässigt i dom två andra är snudd på ett mysterium för mig. Långa perioder av matcherna ser det ut som Färjestad möter ett juniorlag, som gör så mycket misstag går bort sig så mycket i egen zon och har så otroligt svårt skapa några chanser alls.

Som det känns och ser ut just nu, om Färjestad inte vinner SM-Guld är det för att dom själva slarvat bort det. jag tycker inte Skelefteå är med i matcherna alls långa stunder.

Nu till det jag tänkte skriva om.

Årets SM-Final serie är ju inte, i alla fall inte än så länge en målvaktsmatch. Visst både Hadelöv och Nihlstorp gör en hel del fina räddningar men det är för mycket misstag och insläppta som är långt ifrån otagbara.

Hadelöv har en tendens i mina ögon att ibland se rätt nonchalant ut, som att han inte brydde sig. Så är ju inte fallet men det ser ut som det. Han känns inte helt på tårna lite sen in i situationer och ja ser lite loj ut. Nihlstorp tycker jag har en tendens att ofta hamna på rygg eller mage och får simma runt en hel del i målgården. Han attackerar lite för hårt många gånger och hamnar i svåra lägen, vilket tvingar honom att sträcka ut max och då har han inte styrkan/tekniken att hålla sig uppe och hamnar på rygg eller mage.

Personligen tycker jag att dom målvakterna som åkte ur i semifinalerna, Anders Nilsson och Viktor Fasth bjudit på bättre målvaktsspel. Men som sagt det verkar inte vara målvakternas slutspel det här.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar