lördag 12 mars 2011

En hyllning full av beundran

Jag är inte den som hyllar AIK:are i vanliga fall. Men det här är inte vanliga fall.

Viktor Fasth!

Vilken otroligt bra målvakt han är. Han är ju som en puckmagnet, var än pucken skjuts så kommer inga returer. Han agerar så lugnt så samlat. Inga stora yviga rörelser utan samlad, tät och stor i alla lägen. Bra på skridskorna, välplacerad och på plats i tid.

Jag är grymt imponerad av Viktor, jag såg honom i någon match förra säsongen och tyckte ju han var en bra målvakt. Men att han skulle slå igenom som han gjort i år hade jag aldrig trott. Jag trodde innan säsongen att Heino-Lindberg skulle vara etta i AIK.

Men Viktor Fasth har klivit in i AIK och spelat så grymt bra i hela serien, utan dippar alls, han har betytt så grymt mycket för sitt AIK. I slutspelets kvartsfinal har han ju dominerat totalt. Jag vill påstå att med vilken annan av elitseriens målvakter som helst i mål hade AIK inte haft 3-0 i matcher mot HV71.

Jag är som sagt otroligt imponerad av Viktor Fasth och tycker han ska vara med i en eventuell VM-trupp. Han har på tre matcher i slutspelet över 97% i räddningsprocent, det är ju så grymt bra!

Det jag nog ändå är mest imponerad av då det gäller Viktor är att han utstrålar sånt grymt lugn, han stressar inte upp ser hela tiden lugn och samlad ut. Grymt imponerande!

Foto: Tage Olsin
http://sportfoto.olsin.se/

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Du får också jättegärna vilka från Hv som står framför fasth också=)

    SvaraRadera