tisdag 10 april 2012

Intervjuserie om hur det började med Niklas Lundström

Idag kör vi en intervju med Niklas Lundström om hur allt började.

När började du med hockey?

När jag var 4-5 år

Höll du på med flera sporter då du var liten?`Vilka?

Jag spelade fotboll och innebandy också

När började du satsa på enbart hockey?

När jag var 12-13 år

Vad hade du för inställning till hockeyn när du var liten 9-12 år?

Det var det roligaste som fanns

När började elitsatsningen? 

När jag började träna med micke wernblom för 5-6 år sen så tog jag ett stort steg

Fanns det tid för spontanidrott? Vilka höll du på med?

Det har det alltid funnits och finns fortfarande, fotboll, bandy på gatan, inlines allt möjligt

När började du stå i mål? Stod du ”bara” i mål direkt eller altenerade du?

Tror de va när jag var ungefär 11 år som jag började bara stå i mål innan var jag både utespelare och målvakt men mest målvakt.

Hur var dina föräldrars inställning till sport och hockey? Ville dom du skulle prova allt du ville?

Dom har alltid varit öppna för alla sporter och jag har fått testa spela det jag ville

Hade dom några krav på dig i ditt idrottande?

Jag kände inte av några krav hemmifrån, de tyckte bara det var roligt när de gick bra

Vad tyckte dom om att du valde att bli målvakt?

Ingenting jag fick prova allt jag ville men pappa ville jag skulle köra motorcross

Vilka råd skulle du vilja ge till unga killar som vill bli målvakt?

Gör det som du tycker e kul å ha roligt! det är det viktigaste

Tackar Niklas som tog sig tid att svara på mina frågor.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar