söndag 8 april 2012

Sista tipset för säsongen

SM-Final lagen är klara!

Skellefteå - Brynäs

Mitt tipps? Ja 50 % rätt i alla fall. Men jag lyckades pricka in 4-3 i matcher till SAIK. Sen hade jag ju dock Färjestad med 4-2. Där skadades ju dock Christopher Nihlstorp. Fast jag tror nog Brynäs klarat av det i alla fall. Dom kändes tyngre, hungrigare och bättre denna gång helt enkelt.

Så Niklas Svedberg som gjort ett grymt bra slutspel, som när det började såg ut att vara tänkt som tvåa bakom Johan Holmqvist. Men sjukdom på Johan gjorde att Niklas fick chansen och tog den. Brynäs har ju i mina ögon som jag skrev redan innan säsongen två första målvakter i sin trupp.

I Skellefteå har Joacim Eriksson fortsatt spela lika bra som han gjorde i serien i slutspelet. Imponerande av en ung förstaårs förstemålvakt tycker jag.

Så nu ska jag ge mig på att tippa finalen...

Skellefteå - Brynäs 2 - 4

Svårt svårt, men jag tror på Brynäs. Trots att jag tycker Skellefteå på pappret ser bättre ut. Men Svedberg har sett lite hetare ut än Ericsson och jag tror han kommer fortsätta storspela. Sen har Brynäs Elitseriens just nu bästa spelare i Jakob Silfverberg som kommer vara det som avgör tror jag.

Men ja, jag har ju inte direkt rosat marknaden med mina tips innan :-)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar