söndag 8 april 2012

Mitt Stanley Cup tips

Lars Blomgren en av mina vänner på Facebook, skrev idag på just Facebook och undrade om jag inte ska tippa Stanley Cup slutspelet också. Hm, ja dum som jag är och inte har jag lärt mig av mina tidigare misslyckanden heller. Men ja här kommer mitt tipps!

New York Rangers – Ottawa Senators 4 - 3

Jag tror på Rangers som gjort sin bästa säsong sen dackefejden typ. Med en Henke som fått vila mer än något år tidigare. Jag tror målvaktsmatchen avgör och där har Rangers den bästa i hela NHL denna säsong så Rangers med 4-3

Boston Bruins – Washington Capitals 4 - 2

Svår serie, Boston är ett lag medans Washington lever mer på sina fixstjärnor. Nu har Washington fått tillbaka en viss Niklas Bäckström som började säsongen väldigt bra. Kan Ovetchkin tända till och blixtra till har Washington chansen. Men har Boston som favorit speciellt då det verkar som att Washington får komma till spel med tredje målvakten Bredeb Holtby. Medans Boston kommer med en viss Tim Thomas. Bruins med 4-2

Florida Panthers – New Jersey Devils 0 - 4

Jag tror Devils med Brodeur i kassen gör processen kort med Panthers. Panthers har visserligen en drös spelare med massor av sluspelsrutin. Men nej Devils sveper denna serie med 4-0.

Pittsburgh Penguins – Philadelphia Flyers 4 - 3

Grymt svår serie att tippa tycker jag. Pittsburgh med ligans två bästa spelare mot Mr Universe i Flyers kassen. Hade denna serie spelats för två månader sedan hade jag tippat 4-0 till Penguins. Men nu har ju Bryzgalov spelat upp sig rejält och kommer om han fortsätter absolut ge sitt Flyers en ärlig chans. Men jag tror Pittsburgh med 4-3

Vancouver Canucks – Los Angeles Kings 4 - 1

Kommer Luongo göra ett bra slutspel i år? Spelar han bra tror jag Vancouver vinner med 4-1, svajar han som han har haft en tendens göra i slutspelet så kan det bli svårare. Men jag tror Sedinarna kommer greja detta åt sitt Vancouver, och tämligen enkelt. 4-1 Vancouver.

St. Louis Blues – San Jose Sharks 4 - 2

Sjukt knepig serie att tippa. San Jose som tidigare år mosat sig igenom serien för att floppa i slutspelet har i år strulat sig till slutspel. Ska det innebära allt lossnar och dom krossar St.Louis som varit grymma i år. Brian Elliot som för några år sedan var tredje målvakt bakom Martin Gerber och Alex Auld, men i år toppar alla listor i NHL. Men jag tror St.Louis är för tunga och går vidare med 4-2.

Phoenix Coyotes – Chicago Blackhawks 2 - 4

Chicago har ett riktigt spännand eoch bra lag. Kan Crawford komma upp stort så tror jag dom får en tämligen enkel resa vidare. Gör han det inte, så kan det gå hur som helst. Men jag tror på Krüger och killarna med 4-2 i matcher.

Nashville Predators – Detroit Red Wings 4 - 2

Knepig serie, Nashville har något på G. Nu när dom plockade in artisten och otroligt bra Radulov så tror jag absolut dom har vad som krävs för att skicka lite Svenskar till VM. Målvaktsmatchen vinner Rinne på K/O mot Howard och jag tycker deras trupp ser riktigt vass ut också. Så 4-2 Nashville.

Sådär, det är mitt lilla tips inför denna hockeyhögtid!

Vad tror du?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar