fredag 18 februari 2011

Behöver vi domare ens?

Kika på den här bilden.


Domaren tog videogranskning på det här målet. Om han måste ta granskning här, när kan dom då döma på egen hand? Han står helt oskymd fyra meter från situationen.

Jag tycker det är pinsamt och patetiskt!

Han kan inte stå bättre och kunde ändå inte, eller jag tror jag kan säga vågade ändå inte ta beslutet själv utan överlät det på videodomaren, jag tror ju ingen av bilderna videodomaren hade var bättre än den huvuddomaren har...

Fegt!

Ska det vara så? Behöver vi då ens domare?

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Ska inte målkameran enbart användas för att avgöra om det var mål eller inte. Övriga beslut ska väl domaren ta, jag pratade om detta idag också med andra som ifrågasatte också detta.... Vad blir nästa, offside innan mål. Eller kolla om det var utvisning via målkamereran... Skumt att domaren gjorde på detta sätt....

    SvaraRadera
  2. Jo hög klubba får dom titta på kameran. Det är fem saker domaren får ta hjälp av videodomaren. Hög klubba, offside i målgården, spark, puck över linjen och ja en sak till... Kanske hand och in? Men hög klubba får dom titta på.

    Men jag tycker ju domaren borde kunnat med den position han har ta beslutet själv...

    SvaraRadera
  3. Skönt att läsa det du skriver. Jag tänkte samma sak igår. Han dömde ju dessutom mål klart och tydligt först! Sen när man satt och väntade på tekning så märker man att idioten måste kolla kameran ändå. Så bedrövligt och det har hänt ett antal gånger för DIF i år på ändå ganska enkla situationer.

    Vafan, döm mål och stå för det! Tror domarna viker ner sig när ena laget vill göra en videokoll och då blir det så för "att vara på den säkra sidan". Löjligt och sjukt irriterande.

    I det här fallet var han ju stupsäker först liksom, USCH!

    Sry, skriver dåligt men blev så upprörd - igen! :D

    /#87

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om domaren måste ta en videokoll om ena laget kräver det?

    Men om han olacerad som på bilden inte kan ta ett beslut själv, när kan han det då?

    SvaraRadera