söndag 13 februari 2011

Väl godkänt för målvakterna i LG

LG Hockey Games är slut och Sverige har vunnit, ganska så enkelt får vi lov att säga. Dom spelare jag tycker utmärkt sig lite extra är Dick Axelsson som varit grym och Jonas Andersson vilken fart!

Målvakterna då?

Jag tycker både Stefan Liv och Daniel Larsson får väl godkänt. Stefan gör två bra matcher, han får ju två svåra matcher med lite skott men då det väl kom skott var det bra chanser för tjecker och ryssar. Stefan har alltid varit en bra målvakt, men förut spelade han väldigt mycket på känsla medans han nu är en stabil målvakt med ett lugnt och konsekvent grundspel, något han själv höll med om i min intervju. En mycket bra målvakt, som inte gör så mycket sprattliga tv-räddningar längre utan räddar pucken lugnt och samlat.

Daniel Larsson har ju hela tiden varit en konsekvent täcka/blocka målvakt som jag alltid varit förtjust i. En målvakt som spelar med ett stort lugn och väldigt sällan verkar stressa upp sig, han är nogrann med sin teknik och spelar rätt hela tiden. En målvakt som duktig teknisk och väldigt tät.

Så Sverige har två bra målvakter i Stefan och Daniel. Bakom dom så vet vu ju efter min intervju med Stefan Ladhe att Andreas Hadelöv, Viktor Fasth och Erik Ersberg står och är redo. Så jag måste ju säga att Sverige har en mycket bra målvaktsuppsättning här i Europa.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar