tisdag 9 augusti 2011

En kort intervju med David Rautio

Skickade iväg några frågor till Luleås David Rautio fär några dagar sedan och fick svar idag, så håll till godo alla målvaktsfantaster och Luleå dito!

Statistiskt har du ju gjort tre riktigt bra säsonger nu, och fick väl ditt genombrott hemma i Sverige och Elitserien säsongen som gick. Vad har du för förväntningar och personliga mål inför säsongen som kommer?

förväntningarna är att de ska gå bra för laget och personliga mål är ganska svårt att svara exakt på men spela riktigt riktigt bra är ett mål som jag har.

Hur mycket tränar ni med Luleå nu? Kör du någon speciell målvaktsfys ihop med Hento?

vi har inte kört jättemkt speciell fys för målvakterna under sommaren ..utan vi har haft bra varierad fys och så har vi kört mkt bollspel som extra träning!

Med lite perspektiv vad är dina tankar kring säsongen som gick då det gäller ditt eget spel?

egentligen är jag inte så nöjd med min säsong, jag spelade bra fram tills jul sen efter så spelade jag inte lika mkt och Anders hittade verkligen formen på våren så de vart mkt sitta bänk i slutet tyvärr.

Ser ditt personliga upplägg med fysträning ut som inför säsongen som var eller har du ändrat på något?

jag har tränat ganska likvärdig fysträning.. har försökt kört så mkt bollspel som möjligt

Känner du dig mer förberedd på årets säsong än du gjorde förra, med tanke på det var din första i elitserien?

ja lite kanske men de beror nog också på att jag missade nästan hela förra årets försäsong när jag hade brutet båtben, iår kan jag förhoppningsvis träna bra och hårt fram tills serien startar!

I ditt sammarbete med Hento, känner du att det är en fördel att han spelat på så hög nivå som han gjort? Känner du att det är en fördel att han vet vad du går igenom med press? Att han vet vad som krävs?

ja jag tror de är en fördel! han har varit med om mkt och funderar man på något så är de bara fråga eller prata om olika saker! vårat sammarbete är egentligen väldigt rakt och okomplicerat vilket jag tycker är bra!

Hur mycket jobbar du med Hento? Hur analyserar ni matcherna?

 vi jobbar dagligen med varann! matcherna går vi igenom på video dagen efter och tittar på olika situationer osv

Avslutar med lite Luleå frågor :-):-)
Vem är Luleå hockeys mest fåfänga spelare?

Mattias Persson är extremt fåfäng måste jag säga:)

Vem är det juniorerna är lite smårädda för sina första träningar?

haha jag har ingen aning! kanske Abbotarna

Vem är slarvigast i Luleå hockey

konstantin komarek sprider grejer överallt!

Jag tror det kommer gå bra för David i år, han spelade bra och höll jämna steg med Anders Nilsson första halvan av säsongen förra året och kommer spela bra i år med. Jag tycker det är skönt att läsa att han inte är nöjd med säsongen som var, det är helt rätt inställning. Spela roll vem som petade en, man ska aldrig nöja sig med att tugga knopp!

Önskar David lycka till och tackar för att han tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar