torsdag 11 augusti 2011

Intervju med Christopher Heino-Lindberg

Jag har alltid gillat Christopher Heino-Lindbergh, en bra målvakt som haft väldigt mycket skadeproblem. Förra säsongen i AIK blev inte alls som det var tänkt, utan förstördes helt av skador. Nu är Heino kontraktslös och jag var nyfiken hur läget var.

Här kommer ett litet snack med Heino.

Hur är statusen med Chrisopher Heino-Lindberg just nu? Är kroppen hel? Blir det hockey i vinter?

statusen är bra.. Jag tränar för fullt och Väntar in rätt erbjudande..

Tränar du något på is nu?

Jag kör på egen hand två gånger i veckan i olika hallar..

Har du någon målvaktstränare du jobbar med eller har kontakt med?

Jag har daglig kontak med stefan persson min målvakts tränare under aik tiden..

Hur håller du humöret uppe efter så mycket problem med kroppen som håller dig borta från hockeyn?

Jag tänker positivt.. och ser bara framåt har fokus på det jag gör just nu...

Jag skriver en intervjuserie om steget från junior till seniorhockey just nu. Minns du hur det var då du gick från junior till senior? Vad var det svåraste? Vart låg du längst efter? Fysiskt? Mentalt? Teknikst?

Det största steget är mentalt komma ifrån junior hockey med bara positiv feedback, till att få ett ansvar och bli indragen i en vuxen bissniss.. samt media som dömmer dig, och det tar tid innan man förstår att det är ditt målvakts arbete och inte person dom dömmer..

Vad har du för tips att ge unga målvakter som får skadeproblem? Hur har du gjort för att inte ruttna ihop?

Träna rätt och fokusera på bålen mest av allt samt axlar.. bålen är grunden till att hela kroppen ska fungera ihop..

Vad känner du är dels realistiskt men också vad som krävs för att få dig spela igen? Elitserien? Allsvenskan? Div 1?

Jag måste vara i fysisk topp form, Då e jag tillbaka på samma nivå..

Är det svårt att ställa om huvudet från att vara välbetald hockeyspelare till att inse att fan jag måste ta ett "vanligt" jobb nu?

Det är bara nyttigt att komma ut i arbetslivet se andra saker i livet än en ishall, men hockey utbilldningen är väldigt nyttig att ha, då man lär sig att ha fokus i allt man gör.. det hjälper mig i arbetslivet..

Vilka av målvakterna i årets elitserie tycker du vi ska titta extra på? Vilka kommer att överraska?

Viktor fasth kommer fortsätta att glänsa och marcus svensson blir årets nykomling..

Vilka målvakter tror du kommer topp 3 i målvaktsligan?

jag vill inte ranka topp tre, utan säger istället Viktor Fasth, Martin Gerber och Daniel Larsson dom kan vinna matcher när det behövs som mest..

Där har ni en liten inblick i Heinos hockeyvardag, och lite bra tips från honom om steget från junior till senior. Det är ju då hockeyn går från en hobby till ett jobb och kraven höjs ju självklart då!

Tackar Heino som tog sig tid svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar