onsdag 30 maj 2012

Stanley Cup tipset

Jaha ja, 50% i semifinalerna.

New Jersey Devils - New York Rangers 1 - 4 (4-2)
Jag hoppas, vill och håller tummarna för Rangers och Henke!! Jag inser tippset är mer med hjärtat än hjärnan men tror och håller på Rangers här. Dock har ju Devils mosat ut Flyers just. Fast å andra sidan tog väl Ranger en 7 av 8 mot Flyers under säsongen typ...

Phoenix Coyotes - Los Angeles Kings 2 - 4 (1-4)

Lagen jag tippat ska åka ut i varje omgång. Så nu går väl Phoneix vidare bara för jag tror på L.A. Men Quick har varit grym och jag tycker L.A har bättre spelare och jag såg dom mot Nashville i sista matchen och dom spelade grym hockey.

Så årets Stanley Cup final spelas mellan Phoenix och L.A. Önskar jag satsat en hundring på det innan säsongen. Måste ju vara en av tidernas mest oväntade finaler.

Då ska den tippas då. Knepigt, hoppas ju verkligen på New Jersey. Men tror kanske mer på Los Angeles. Men tippar med hjärtat denna gång!

New Jersey Devils - Los Angeles Kings 4 - 2

Marty kommer visa att gammal är äldst och bäst. Rutinen som Marty har kommer vara avgörande tror jag. Quick har varit grym men jag tror det kan komma lite nerver med i bilden nu. Devils har ju trots förra årets säsong mer vinnerkultur än L.A och vanan att vinna och traditioner är ju knepigt att bryta. Så jag tror lite och hoppas mycket på Deils!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar