fredag 14 januari 2011

Mark kliver fram som målvakt och människa

Mark Owuya!

Jag har skrivit mycket om honom, men jag gillar Mark. både som målvakt och som människa. Inte för jag känner honom på något vis. Men han verkar ha en riktigt bra inställning till hockeyn och livet i stort. Alla intervjuer jag ser och läser med honom ökar på den känslan.

Läste en intervju hos Marie Hellman där han också framstår som en riktigt ödmjuk och hårt jobbande målvakt. Som har fått sitt genombrott och visar att han är en riktigt bra hockeymålvakt!

Att han svarar på alla mina jobbiga mail med frågor till bloggen gör ju så klart jag tycker ännu bättre om honom! Det visar på ödmjukhet och att man fattat för vilka man spelar hockey, mer än sig själv då. Utan fansen hade det varit svårt att leva på att spela hockey.

Mark har ju som jag skrev om tidigare klivit fram och stått upp stort när det behövts. När Ridderwall skadade sig klev Owuya in och har storspelat till sig att just nu ha första spaden i Djurgården. Välförtjänt om du frågar mig.

Läs intervjun av Marie här

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar