fredag 14 januari 2011

Vem spelar var nästa år?

Så här års och ja alltid pratas det ju mycket om målvakter och vilka lag som har för dåliga och borde värva och vem man borde värva. Jag ska inte ge mig in i snacket om vilka som borde värva nya målvakter. Däremot kika lite på vilka målvakter som känns intressanta att värva.

Jonas Fransson, visserligen har Jonas hunnit bli 30, men efter att ha ruttnat på att vara tvåa i Linköping har han några bra säsonger bakom sig, i Esbjerg i danska ligan med 92,5 %, och i år i Rögle i Allsvenskan med 93,9. Kanske kan han få en ny chans i Elitserien.

Fredrik Pettersson-Wentzel, utkonkurerad av Magnus Hallberg i Almtuna men en mycket bra och lovande målvakt. Enligt rykten på gång till Södertälje där jobb ihop med Stefan Ladhe lockar. Ska enligt pressen finnas fler intresserade klubbar.

Magnus Hallberg, den tilltänkte tvåan i Almtuna som tagit chansen och just nu är etta. Med en räddningsprocent på 93,5 och bara 19 år borde flera klubbar ha ögonen på honom.

Patrick  Galbraith, Dansken som gjorde ett grymt bra OS, har varit riktigt bra i Leksand i år. Kanske något för Södertälje så sammarbetet med Stefan Ladhe kan fortsätta utveckla dansken.

Mikael Tellqvist, har i pressen sagt han vill hem till Sverige. Djurgården ligger väl närmast till hands dels då han själv sagt enbart Djurgården gäller i Sverige och hans nybyggda hus på värmdö. En mycket bra målvakt som alla elitserielag borde vara intresserade av. Personligen hoppas jag se honom i Djurgården nästa år!

Jhonas Enroth, om Jhonas tröttnar på att inte riktigt få chansen i Buffalo kanske någon säsong i elitserien kan vara bra. En målvakt alla lag borde rycka i. Nu verkar ju Jhonas kriga på där borta och ha gett sig sjutton på att ta plats i NHL. Något jag tror och hoppas han gör!

Mattias Modig, fortsätter det med spel i farmarlagets farmarlag kan jag tänka mig Mattias kikar hemåt. En ung målvakt som dom flesta elitserielag borde ha intresse av att knyta till sig. Har svårt se honom Peta Marc-Andre Fleury dock, men en trade kan ändra allt. Jag tror dock vi ser honom i sverige nästa säsong.

Min lilla lista, tänkte köra på bara svenskar men en dansk fick slinka med!

Vem vill du se i ditt lag nästa säsong?

Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Haha! Man lever ju på lika villkor. Han håller ju på exakt likadant när han får chansen :)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle kunna tänka mig att se Fransson i Brynäs, det var faktiskt en tanke som slog mig redan när Modig tog skuttet över pölen. Men jag hann knappt ens börja hoppas att Sundlöv skulle lyfta luren innan det stod klart att han hade kritat på för Rögle.

    SvaraRadera
  3. @Mikaela: Kan tänka mig det :-)

    @Tomas: Jo han hade säkerligen gjort det bra och blivit en billigare lösning än Bjurlin/Svedberg/Greiss kan jag tro...

    SvaraRadera