söndag 9 januari 2011

Stå upp för erat lag och dess spelare

Att vara coach och tränare i elitserien är inte särsklit tacksamt.

Har läst runt på lite olika forum idag. Det är lustigt hur många experter alla lag har på läktaren, konstigt dessa experter inte jobbar med hockey eftersom dom har alla svar.

Nej just det, dom har alla svar efter att matchen är spelad. Men det är ju inte så svårt ju. Att säga att den och den skulle inte ha spelat och varför spelade dom så. Men jag skulle vilja läsa på ett forum där alla dessa experter har sina åsikter innan matchen.

Men då har dom inga åsikter, utan dom kommer just efter att matchen är spelad. Men efter matchen om deras lag förlorat spelar det ju ingen roll hur coachen gjort eller vilka som spelat för då ska det sågas och kommas med bättre förslag och lösningar.

Varför inte stötta laget, varför inte visa sin kärlek till laget även då dom förlorar? Självklart sitter även jag och svär och skäller under matcherna. Men jag skulle aldrig komma på tanken att håna, eller hänga ut enskilda spelare eller kritisera coachen i något forum efteråt.

Det är tråkigt med allt hat som finns i sport, mellan olika lags supportrar men även och det är konstigare från egna lagets supportrar mot sina egna spelare. Vad tror ni supportrar som sågar och buar åt era egna spelare ni ska åstakomma? Tror ni dom kommer börja spela bättre av att veta ni inte gillar dom och inte vill ha dom där? Eller av att änna stöd även då det går tungt?

Jag tycker absolut man som publik har rätt att bua åt sitt lag då man tycker dom spelar dåligt, men med måtta. Bua ut ett dåligt powerplay men visa att ni älskar erat lag och står bakom dom oavsett vad!

Jag tror det betyder mer än spelarna skulle erkänna att ha fansens stöd i ryggen!

Inte så mycket målvakter i detta inlägg, men grunden var att jag läste runt lite på Brynäs forum om Greiss, och sen kikade jag runt på lite olika och slås av att det är mer hat, och kritik än kärlek och hyllningar på dessa forum...

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar