torsdag 9 december 2010

Daniel Larsson tillbaka till Detroit?

Idag skriver dom om Daniel Larsson i Aftonbladet. Jag håller med honom!

Att Chris Osgood är slut håller jag med om, jag tycker ju han borde lagt plocken på hyllan efter Detroys senaste Stanley Cup vinst. Men han gnetar på. Han är fortfarande en bra målvakt men ingen toppmålvakt, heller ingen framtidsman med sina 38 år.

Jimmy Howard som nu står i Detroit tycker jag inte heller är speciellt bra. Har sett honom några matcher och inte blivit imponerad.

Jag blev förvånad då Detroit valde att släppa Daniel Larsson för att köra vidare med Osgood och satsa på Howard. Danne är ju yngre än dom båda och i mina ögon bättre!

Jag hoppas Daniel får en ärlig chans i NHL, det är han värd och han skulle defenitivt inte misslyckas! Han började ju säsongen lite skakigt här hemma, men det gjorde ju å andra sidan hela HV71. Då är det ju svårt att vara målvakt, då laget och försvarsspelet inte riktigt fungerar.

Jag såg ju Djurgården - HV71 här om veckan. En match som Daiel Larsson dominerade totalt! Han var grym! Så att han står i landslaget igen tycker jag är självklart!

Han är elitseriens just nu hetaste målvakt!


Foto: Emma Nyström
http://emmaanystrom.blogg.se/



















Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar