tisdag 7 december 2010

Straffar Tur eller skicklighet? Bra eller dåligt?

Straffar?

Bra eller dåligt?

Jag tycker det är roligt att titta på, riktigt kul!!

Jag tycker inte heller det är lotteri, tur eller dåligt på något sätt!

Jag menar varför är straffar lotteri? Jag förstår inte hur dom som tycker det tänker? På vilket sätt då? På samma sätt som om lagkaptenerna skulle åka till domaren vid oavgjort och köra slantsingling?

Däremot tycker jag att många av straffarna är grymt dåliga!! Känns ogenomtänkta och som att utespelaren inte ens bryr sig. Rätt ofta då dom missar ser man dom åka och flina i båset. Konstig inställning. Har svårt att se en målvakt flina då han släppt in en.

Alldeles för många straffar åker spelaren bara in och skjuter, ofta mitt på målvakten. Visst att målvakterna gör allt rätt. Men jag tycker ju att får du all tid i världen chansen att tänka ut vad du ska göra. Ska du klara av att skjuta ett skott bredvid målvakten, så han åtminstonde måste röra sig för att rädda.

Så jag är för straffar och tycker inte alls det är någon tur inblandad.

Är det bara tur och lotteri om man får en straff under matchen också? Är det samma sak med ett friläge under en match?

Vad tycker du? Tur eller skicklighet vid straffar? Är det bra eller dåligt?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar