torsdag 9 december 2010

Miniintervju med Andro Michel om straffar.

Fortsätter min intervjuserie, nu med en målvakt! En gammal SHI elev som snart kommer vara Färjestads etta, tror jag i alla fall! Bara dom vågar satsa på egna unga talanger. Något som Färjestad kanske inte gjort sig kända för. Just nu står Andro i Bofors, fast han är tillbaka i Färjestad så länge som Salak är skadad.

1. Vad tycker du om straffavgörandet på matcher?

Jag tycker att de är bra och roligt för publiken! Det höjer tempen lite tycker jag.

2. Vad tycker du om kvaliten på straffarna som läggs?

Jag tycker kvalitén är bra. Det finns många bra och tekniska spelare.

3. Tycker du att det är lotteri med straffavgörandet?

Nej det laget med den hetaste målvakten och den hetaste spelaren avgör.

4. Tycker du målvakterna får för lite cred vid straffar, att det läggs för mycket fokus på hur dåliga straffarna är?

Ja till viss del. Jag tycker målvakterna är värda lite mer cred.


Andro och jag har samma åsikter i frågan kring straffar. Skillnaden är väl att Andro tycker straffarna är bra. Där är vi väl kanske av lite skilda åsikter. Självklart är en hel del straffar bra, men jag tycker allt för många spelare inte verkar verkligen försöka göra något bra. Mer bara åker fram och skjuter på vinst och förlust.

Vill tacka Andro för hans svar!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar