torsdag 9 december 2010

Miniintervju med Daniel Brodin om straffar.

Fortsätter min intervjuserie om straffar, den här gången med Daniel Brodin från Djurgården. En av mina personliga favoritspelare!

1. Vad tycker du om straffavgörandet på matcher?

Jag tycker att straffar är kul för publiken men det vore bättre om man körde med längre förlängning.

2. Vad tycker du om kvaliten på straffarna som läggs?

Kvalitén skiljer sig från lag till lag men om man kollar på NHL så läggs det väl bättre straffar där.

3. Tycker du att det är lotteri med straffavgörandet?

Lite lotteri är det nog.

4. Tycker du målvakterna får för lite cred vid straffar, att det läggs för mycket fokus på hur dåliga straffarna är?

Faktiskt, jag har inte tänkt på det men det stämmer, det är alltid focus på själv straffen och inte räddningarna.

Lite skilda åsikter från David Rundblad och mig själv. Där Daniel tycker det är lite lotteri. Jag håller dockmed Daniel om att straffarna känns lite hetare i NHL. Men det ska dom väl göra, då spelarna där är lite bättre.
Kul att båda utespelarna som fått frågan, faktiskt kan hålla med mig om att focus och kritiken eller berömen oftast ligger på utespelaren och att målvakten inte får den cred han kanske förtjänar.

Vill tacka Daniel för att han tog sig tid att svara!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar