onsdag 8 december 2010

Miniintervju med David Rundblad om straffar.

Jag blev lite nyfiken på vad spelare tycker om det här med straffar så jag skickade lite mail till några elitseriespelare, och några målvakter.

Här kommer första svaren från David Rundblad i Skelefteå.

Foto: Emma Nyström
http://emmaanystrom.blogg.se/



















1. Vad tycker du om straffavgörandet på matcher?

Tycker det är bra, tror både spelarna och publiken tycker det är en spännande lösning.

2. Vad tycker du om kvaliten på straffarna som läggs?

Blandade. Tror kvaliten blir bättre om man gör som nu, spolar isen lite innan. Men sen är det en bra sak att träna på under träningar.

3. Tycker du att det är lotteri med straffavgörandet?

Nej det tycker jag inte. Har man bra straffskyttar och målvakter så vinner man.

4. Tycker du målvakterna får för lite cred vid straffar, att det läggs för mycket fokus på hur dåliga straffarna är?

Ibland kanske. Men oftast ligger ju pressen på straffskyttarna i och med att vi ska lura målvakten, och lyckas man ej så ser det väl ut som att det är en dålig straff och inte att målvakten läser skytten


Där har vi dom första svaren på vad spelarna tycker om straffar, eller i alla fall vad en av dom tycker! Jag håller med David om alla hans svar.

Vill tacka David för att han ville ställa upp med sina synpunkter!

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Trevligt med intervjuer av det stora slaget. Unge Rundblad är inte vem som helst.En otrolig talang som kan bli hur stor som helst. Kul koncept du har på bloggen och för olärd har jag lärt mig massa sen jag såg din blogg först.

    Rekommenderade din till en bloggkollega som gärna sponsrar nya bloggar.

    http://battrehockey.wordpress.com/2010/12/09/straffar-6/

    Fortsätt gärna ditt goda arbete och lär oss mer.

    Kanske något om Daniel Larsson någon gång?

    Väl mött& Hvbloggen

    SvaraRadera
  2. Hej Z!

    Tack för dina fina ord!

    Du gärna rekkomendera min blogg, det vore bara kul!

    Tanken är ju att fortsätta, det är rätt kul!

    Vi får se vad som kommer längre fram!

    /Niklas

    SvaraRadera
  3. Obetalbart för oss hockeylovers med lite insikt från någon närmare isen. Pushar och länkar mer än gärna. Bra saker ska spridas...

    SvaraRadera
  4. Jag bugar och bockar och tackar ödmjukast!

    Har ju insett det är svårare marknadsföra sin blogg än att skriva den! :-)

    SvaraRadera